• LNE

Vilken zinksalva?

Tösen har fått knottrig rödflammig hud mage och rygg och vad jag har läst mig till så ska detta tydligen vara nässelutslag... vad som har skapat detta utbrott vet jag inte.

Har i alla fall fått tips om att använda zinksalva, finns ju hur många olika zinksalvor som helst på marknaden!

Min fråga - Vet ni någon bra zinksalva som har fungerat för er? Eller någon annan salva?

• Svar på tråden Vilken zinksalva?
  • PruttPottan

Är det inte värmeutslag då? Och har du testat inotyol?

• Jessica C S

weledas zinksalva har funkat bäst för oss! Vi testade flera och den var den första som verkligen gjorde skillnad.

Den lugnade ner det röda direkt och höll det borta, kanske ringblomman och kamomillen i det som gjorde susen.

Vi köpte den på coop. Här står det om den: www.weleda.se/weleda_baby/produkter/calendula_zink_cream/

• LNE
    RadarQueen skrev 2010-11-11 21:29:41 följande:
    Är det inte värmeutslag då? Och har du testat inotyol?
    nej det tror jag inte...
    Jessica C S skrev 2010-11-11 21:44:02 följande:
    weledas zinksalva har funkat bäst för oss! Vi testade flera och den var den första som verkligen gjorde skillnad.

Den lugnade ner det röda direkt och höll det borta, kanske ringblomman och kamomillen i det som gjorde susen.

Vi köpte den på coop. Här står det om den: www.weleda.se/weleda_baby/produkter/calendula.../
    tack för tipset!

Svar på tråden Vilken zinksalva?