• Sessilou

Foglossning 1 år efter förlossning?

Under slutet av graviditeten led jag av foglossning främst i blygdbenet.
    Det gjorde även ont neråt "rumpan".
    Efter förlossningen (snitt) har det försvunnit.

Nu är sonen 14 månader, och helt plötsligt har jag haft ont på precis samma sätt de senaste dagarna. Värker lixom i "underlivet" och i "sittknölarna" i rumpan...svårt att förklara.

Någon som varit med om likande? Vad tror ni, kan det bara komma tillbaks sådär eller är det nåt annat?

Less is more=)
  • Svar på tråden Foglossning 1 år efter förlossning?
  • Mamma till två mirakel

Min foglossning släppte iofs inte mellan men den satt i i ett år efter förlossningen och sedan kom den ganska direkt när jag blev gravid igen...

Adam 090108 & Lillebror i magen Bf 101225
  • Sessilou
    CoolJen skrev 2010-11-11 22:12:25 följande:
    Hormonförändringar
    vad menar du?
    Less is more=)
  • Sessilou
    Mamma till två mirakel skrev 2010-11-11 22:11:22 följande:
    Min foglossning släppte iofs inte mellan men den satt i i ett år efter förlossningen och sedan kom den ganska direkt när jag blev gravid igen...
    fy vad jobbigt. Hade du mkt foglossning under graviditeten?
    Less is more=)
  • delifi2

jag har aldrig blivit av med min foglossning riktigt, visst har den blivit mycket bättre men gör jag vissa rörelser så känns det igen. Det var 17 år sen jag fick min första foglossning

• Sessilou
    delifi2 skrev 2010-11-11 22:19:54 följande:
    jag har aldrig blivit av med min foglossning riktigt, visst har den blivit mycket bättre men gör jag vissa rörelser så känns det igen. Det var 17 år sen jag fick min första foglossning
    shit...så det kan hålla i sig så länge? hemskt ju
    Less is more=)
  • Jempa L

Jag är inne på tredje året nu med foglossning efter graviditeten... Blir värre vid ÄL och mens, så hormonerna har helt klart betydelse.

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • Sessilou
    Mamma till två mirakel skrev 2010-11-11 22:22:01 följande:
    Ja jag hade väldigt svår foglossning från v.11.... fruktansvärt...
    stackare. Jag hade inte "sååå mkt" foglossning....eller, svårt att veta, har ju inget att jämföra med, men svår hade jag inte. Måttlig då kanske=)
    Less is more=)
  • Sessilou
    Jempa L skrev 2010-11-11 22:24:09 följande:
    Jag är inne på tredje året nu med foglossning efter graviditeten... Blir värre vid ÄL och mens, så hormonerna har helt klart betydelse.
    aaah....tror jag har ÄL nu ungefär, om jag tittar i kalendern...kanske är det som satte igång det hela då.
    Konstigt dock för har lixom inte kännt av det innan.
    Det där med hormoner är trixigt.
    Less is more=)
  • Alfonsina

Jag har ganska precis (nästan) blivit av med min foglossning, känner av den ibland men har inte direkt ont av det så jag anser att den är borta. Lilleman är nu 8 månader. Nu kan jag både gå i rask takt och jogga så även om jag får känningar så kan jag ju ändå göra det jag vill och det är huvudsaken.

Jag läste något skräckexempel om någon som som satt i rullstol 6 år efter sin förlossning men det måste ju vara extremt ovanligt.

• Sessilou
    Alfonsina skrev 2010-11-11 22:29:03 följande:

Jag har ganska precis (nästan) blivit av med min foglossning, känner av den ibland men har inte direkt ont av det så jag anser att den är borta. Lilleman är nu 8 månader. Nu kan jag både gå i rask takt och jogga så även om jag får känningar så kan jag ju ändå göra det jag vill och det är huvudsaken.

Jag läste något skräckexempel om någon som som satt i rullstol 6 år efter sin förlossning men det måste ju vara extremt ovanligt.

men usch....då ska jag inte klaga! Jag har varit smärtfri i ca 14 månader...har tränat o allt möjligt. Tills nu då.....men inte så att jag inte kan röra mig...men det känns lixom. Vaggar fram som en liten gumma...hehe
    Less is more=)
Svar på tråden Foglossning 1 år efter förlossning?