• LadyCaCa

Grav. v. 38 + 1. Kräktes "gult slem".

Jag är nu inne i slutet av graviditeten, v. 38 + 1.
    Imorse när jag vaknade drabbades jag av extremt illamående, besökte toaletten och trodde jag skulle kräkas, men det gick över. Hann dock inte mer än att gå utanför badrummet förrän jag fick springa tillbaka... Kom liksom tillbaka så akut att jag knappt hann få upp toalettlocket.
    Men det konstiga som kom upp har jag aldrig tidigare varit med om... Det var liksom gult slem, och då menar jag verkligen gult - riktigt gult.

Har googlat lite och en del trådar talar om att det var galla jag spydde, och att detta sker på grund av tom magsäck.
    Min magsäck är knappast tom så som jag äter, och dessutom var jag (inte så många timmar innan jag gick upp på morgonen) uppe under natten runt 03-tiden och åt rostatade smörgåsar + banan.

Trodde inte illamående förekom såhär sent i graviditeten...men uppenbarligen inträffar det.
    Men att det var gult slem skrämmer mig såklart lite... Hoppas någon kan ge några besked, någon som varit med om liknande och vet vad det kan röra sig om?

Hur orolig bör jag vara?

• Svar på tråden Grav. v. 38 + 1. Kräktes "gult slem".
  • satakatse

det hade gått en tid mellan äta och spy så det kan vara galla och de är inte så underligt när gravidmagen trycker mot matmagen =)

• LadyCaCa
    satakatse skrev 2010-11-11 23:45:54 följande:
    det hade gått en tid mellan äta och spy så det kan vara galla och de är inte så underligt när gravidmagen trycker mot matmagen =)
    Nja, om det hade gått tid vet jag inte. Jag menar, jag var som jag skrev uppe och åt klockan 03 på natten. Sedan hände detta runt 10 på morgonen.
    Låter inte rimligt, för min del, att det skulle kunna bero på att magsäcken var tom...men hmm, vem vet.

Men du tror alltså inte det är någonting ag behöver oroa mig över? Ingenting som bebis kan ta skada av som pågår nu, eller att det är ett tecken på att någonting är fel?
  • LadyCaCa
    jagärglad skrev 2010-11-11 23:50:23 följande:
    Om du inte ätit från 03 till 10 var det galla. Du behöver inte vara orolig.
    Tack, då slutar jag oroa mig.
    Med andra ord ingen fara att kräkas galla? Flört

Men tycker dock ändå det känns lite underligt, det har aldrig hänt tidigare och det händer att jag går och lägger mig runt elva-tolv tiden på kvällarna, då äter innan jag går och lägger mig, och sover till 11 eller 12 dagen efter - och aldrig spytt galla tidigare. Obestämd
  • jagärglad
    LadyCaCa skrev 2010-11-11 23:53:06 följande:
    Tack, då slutar jag oroa mig.
    Med andra ord ingen fara att kräkas galla? Flört

Men tycker dock ändå det känns lite underligt, det har aldrig hänt tidigare och det händer att jag går och lägger mig runt elva-tolv tiden på kvällarna, då äter innan jag går och lägger mig, och sover till 11 eller 12 dagen efter - och aldrig spytt galla tidigare. Obestämd
    Nä det är inget farligt, maten smälter man på under dina timmar du inte åt. Sen är det inte konstigt att man spyr när det är så nära, barnet trycker på. Du har aldrig haft tex halsbränna?
  • satakatse

hehe, har hört om dem vilka börja spy innan de kom igång.. så de kan ju vara något sånt?

du åt 3 och spydde 10, helt klart galla! Det kan komma upp bara två saker som är gult galla eller slem men om du inte är förkyld så är det galla... om man inte presis har ätit något brandgult då som man spyr upp igen...

• LadyCaCa
    jagärglad skrev 2010-11-11 23:56:58 följande:
    Nä det är inget farligt, maten smälter man på under dina timmar du inte åt. Sen är det inte konstigt att man spyr när det är så nära, barnet trycker på. Du har aldrig haft tex halsbränna?
    Om jag haft halsbränna? Haha - varje kväll (ibland också vaknat under natten på grund av det) under den senaste månaden ungefär Tungan ute

Så, det är alltså bebis som spökar och retar mig genom att trycka på fel ställen.
    Känner mig mindre orolig och mer klok, tack!
  • jagärglad
    LadyCaCa skrev 2010-11-11 23:58:47 följande:
    Om jag haft halsbränna? Haha - varje kväll (ibland också vaknat under natten på grund av det) under den senaste månaden ungefär Tungan ute

Så, det är alltså bebis som spökar och retar mig genom att trycka på fel ställen.
    Känner mig mindre orolig och mer klok, tack!
    Precis :) Och nu i slutet ligger barnet verkligen och trycker, den kan ju komma vilken dag som helst! Men du behöver verkligen inte vara orolig!
Svar på tråden Grav. v. 38 + 1. Kräktes "gult slem".