• Anonym (Gasis)

Gravid och fiser illa :-(

Är gravid i vecka 24 och fiser så fruktansvärt illa. Riktiga äggluktande stinkbomber! Har inte behövt börja äta järn ännu, så det är inte det som spökar. Och det går inte över, har hållt på de senaste veckorna.

Finns det något man kan göra? Jag vågar ju knappt vistas bland folk längre

• Svar på tråden Gravid och fiser illa :-(
  • Anonym (bobbowic)

Jag fiser också riktigt, riktigt illa. Ingen kontroll alls. Flatulensens drottning, känns som att alla ringmuskler har upphört att fungera. Man känner sig inte så kläcker precis, men jag kan skylla på järntabletter Skrattande
    Har tyvärr ingen aning om vad man kan göra åt det!

• Vickan I

Haha jag var likadan när jag var gravid. Men jag blev mest gasig på nätterna. Kan skratta nu då det är över men det höll tyvärr på tills sonen föddes. Började nog där runt v25. Vet inte varför. Synd om sambon var det iaf haha.

• Anonym

Kan vara tillfällig laktosintollerans. Inget ovanligt. Pröva att byta ut mejeri produkter mot laktosfritt ett tag å se om det hjälper.

• JeanneDArc

Proviva kanske fungerar? Det är ju dessutom gott

• Anonym (samma här)

känner igen mig! det är nog järntabletterna. usch det låter ju som tusan också haha

• Anonym (Gasis)

Tack för era svar!

Anonym skrev 2010-11-12 06:38:25 följande:
    Kan vara tillfällig laktosintollerans. Inget ovanligt. Pröva att byta ut mejeri produkter mot laktosfritt ett tag å se om det hjälper.
    Låter inte helt otroligt, med tanke på att jag blivit riktigt illamående de senaste gångerna jag druckit varm choklad eller ätit gräddglass. Ska testa att utesluta mjölkprodukter. Tack!
Svar på tråden Gravid och fiser illa :-(