• små räkorna

cholesteatom/pärlcysta

Har en son på 7 år som har cholesteatom eller pärlcysta,och detta har han blivit opererad för två ggr.
    Pga detta så har han även en hörsel nedsättning o generell språkstörning.

Jag skulle jättegärna vilja komma i kontakt med andra i samma situation......
    och kunna utbyta erfarenheter och stötta varandra i med o motgångar.

♥stolt tvillingmamma♥ när är det våran tur att få en liten till????
  • Svar på tråden cholesteatom/pärlcysta
  • små räkorna

finns det ingen......

• gunilla m

Jobbar som audionom och har träffat på flera barn med samma diagnos som din son. Om inte kanske du kan försöka hitta någon att utbyta erfareheter genom föräldraföreningen som Hörselskadades riksförbund har, eller någon annan föräldraförening. Kontakta hörselhabiliteringen så kan de säkert förmedla kontakter för det är viktigt!

• små räkorna
    gunilla m skrev 2010-11-12 23:01:09 följande:
    Jobbar som audionom och har träffat på flera barn med samma diagnos som din son. Om inte kanske du kan försöka hitta någon att utbyta erfareheter genom föräldraföreningen som Hörselskadades riksförbund har, eller någon annan föräldraförening. Kontakta hörselhabiliteringen så kan de säkert förmedla kontakter för det är viktigt!
    han är inskriven på hab,men jag tycker att dem flesta har andra problem......har inte stött på en enda som har samma diagnos som min son......men jag kanske ska kontakta dem och kolla om det finns nga som har samma problematik.
  • små räkorna
    evolyn skrev 2010-11-12 23:37:11 följande:
    Jag har haft det själv fast i vuxen ålder!
    blev du av med det helt eller....hur är din hörsel idag......berätta gärna hur det är för dig...
  • evolyn

Hörseln var inte särskilt bra innan men blev faktisk bättre efter operationen, idag är den inte den bästa men jag slipper med nöd och näppe hörapparat, har inte haft mer problem efter op mer än mina vanliga problem.

• rohser

hej, jag har fått veta i torsdags att min 7-ärig son har också  "cholesteatom". han kommer att opereras igen. :( Jag år mycket orolig  för min son och vill veta från dig om hur har det gått för din son efterson nu har det gått 2 år för honom. hoppas att han är helt frisk nu. Tack på förhand 

Svar på tråden cholesteatom/pärlcysta