• ArtISkin

Har du pco och har testat rosenrot?

Har du PCO och har testat Rosenrot för att få igång mens eller ÄL. Fungerade det ?? Berätta allt Skrattande

• Svar på tråden Har du pco och har testat rosenrot?
  • ArtISkin

Verkar inte finnas någon =/

• Lenagbg

nej tror att allt e bluff .. innan jag blev gravid med vår son med hjälp av isci så provad jag allt tabletter alla möjliga sorter och tester osv och inget hjälpte blev bara fattig av allt

• Sussie f

har oxå funderat mycket över just rosenrot och bidrottninggele... testade båda men utan resultat tyvärr..:(
    har hittat nått sen om att d rosenroten eg gör är att förstärka ägglossningen så att man lättare känner av den..
    jag vet inte riktigt, har inte lyckats här dock :(

• ArtISkin

Jag har testat rosenrot 2 gånger på 4 år. Första gången hade jag inte haft mens på 6 månader. Jag började med rosenrot och fick mens på dag 12. Andra gången hade jag inte haft mens på 3 månader. Började med rosenrot och fick mens på dag 10.

• Kristini

Har inte haft mens sen i juli och nu ätit RR i 12 dagar... Är svullen och dan så jag håller tummarna för att mensen är på G! Rätt sjukt att längta efter mens när man vill bli gravid... Borde ju vara tvärtom om allt varit normalt...!

• Kristini

Just det... Vet inte om jag har just PCO men ska på undersökning v47 för att kolla om det är det som är problemet...!

• ArtISkin
    Kristini skrev 2010-11-14 17:07:45 följande:
    Har inte haft mens sen i juli och nu ätit RR i 12 dagar... Är svullen och dan så jag håller tummarna för att mensen är på G! Rätt sjukt att längta efter mens när man vill bli gravid... Borde ju vara tvärtom om allt varit normalt...!
    Ja det är lite udda känsla när man går och hoppas på mens. Men nu går jag och hoppas på ÄL istället :)
  • Silly

Jag har däremot testat munkpeppar nu i snart drygt en månad och än så länge inga resultat alls.. :(
    Var därför också lite nyfiken på rosenrot

• Sussie f

har hittat nått inlägg om glandin25, har för mig d fanns en tråd om det här.. när jag läst om d så har jag hittat att cykeln kortats, d hade visst vatt nån som sa att d va nått magiskt piller när man försökte bli gravid, fanns en tråd me d som försökt bl gravida, antal försök, jämfört me d som försöker bli gravida o tar glandin 25 o antal försök

har varit rätt så uppgiven själv, testade detta..tog pillerna ca 2 månader, plussade precis :)

vet inte om d kan va d, men har provat pergotime innan, rosenrot, royal jelly....

• Lill Malle

Min väninna tipsade mig om folsyra! hon åt de o vipps två månader efter hon börjat me de blev hon gravid,jag har börjat äta de jag me så vi får väl se :) kanske e från person till person men man förlorar inget på att testa Flört
    lycka till alla ! {#emotions_dlg.flower} kram

• Kristini

Folsyra tror jag inte hjälper för att BLI gravid, däremot är de bra att äta innan och under graviditeten för att minska risken för ryggmärgsbråck hos Bebben..
    Jag har nu fått Provera som ska få igång mensen... Ska inte direkt stimulera äl men om jag får regelbunden mens så finns chansen att äl hakar på o kommer igång den med:) verkar dock inte som jag har PCO enligt VUL...!

Svar på tråden Har du pco och har testat rosenrot?