• Trinity78

Strumpstorlek till nyfödd?

Vad har en nyfödd bebis för storlek på fötterna? Jag tänkte köpa några små strumpor men jag känner mig lite vilsen

Reproductively challenged
  • Svar på tråden Strumpstorlek till nyfödd?
  • Trinity78

Det gjorde jag också men de ser lite stora ut tycker jag. Storlek 14-19 står det på lappen.

• JeanneDArc

jag har för mig det var storlek 10 på de första vi hade.. storlek 19 hade hon i sina skor vid ca 1 års ålder!

• MammaTillOliver
    Trinity78 skrev 2010-11-12 13:09:29 följande:
    Det gjorde jag också men de ser lite stora ut tycker jag. Storlek 14-19 står det på lappen.
    oj, ja vet inte va de står på mina, dom ligger nerpackade :) men dom såg stora ut men ändå inte.. men dom sparkar väl av sig dom ändå så det är kanske bättre med byxor som har påsydda strumpor? äsch jag vet inte Solig
  • Trinity78
    JeanneDArc skrev 2010-11-12 13:10:34 följande:
    jag har för mig det var storlek 10 på de första vi hade.. storlek 19 hade hon i sina skor vid ca 1 års ålder!
    Jag tyckte väl att det var lite konstigt. Ändå så fanns de på avdelningen för nyfödda. Jaja, jag får väl spara dem tills bebisen blir lite större.
  • sarsparis

typ 10-12 kanske, köpte på lindex minsta storleken. Men tji fick vi, vi fick en kille med stora fötter och han kunde aldrig ha de små sockarna. strl 14-16 var det som gällde. Så mitt tips är, köp inte för många sockar!!!

• beautifulb

10-12 köpte vi till sonen, sen gick det ganska snabbt och han var över till 13-15.

Svar på tråden Strumpstorlek till nyfödd?