• totto

Vart hittar jag tavellisten?

Är ute efter en lång/bred tavellist, gärna 180 cm! Någon som vet vart det går att få tag i något sånt? 

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Vart hittar jag tavellisten?
  • LillTussen

Jag vet inte var man kan få tag på men man skulle ju kunna sätta upp två bredvid varandra så att det ser ut som en lång

• mimsan01

Hur bred vill du ha? Jag har nog inte sett så långa som 180 cm, men om man är händig kan man kanske svänga ihop en själv?

• Crea Diem

Jag köpte tre korta på IKEA och satte upp bredvid varandra och fick då en lång till ett mycket lågt pris. jag var noggran att de kom rakt och kant i kant, så det syns ej att den är skarvad! Dessutom är det ej listen man tittar på utan det som är placerat på den, tavlor och ljuslyktor!

• totto

Rusta hade 150cm som längst, och det kanske kan räcka :) Hade tänkt att ha den över sängen, som är 180 cm bred, och har en list på 120 cm hemma. Men är rädd att det blir en inredningsmiss med den korta ;)

Om den på 150 cm ändå blir för kort får jag nog ta och göra som några av er, sätta ihop flera korta :)

TACK för tipsen :)

• mimsan01
    totto skrev 2010-11-12 12:38:38 följande:
    Rusta hade 150cm som längst, och det kanske kan räcka :) Hade tänkt att ha den över sängen, som är 180 cm bred, och har en list på 120 cm hemma. Men är rädd att det blir en inredningsmiss med den korta ;)

Om den på 150 cm ändå blir för kort får jag nog ta och göra som några av er, sätta ihop flera korta :)

TACK för tipsen :)

Du får köpa en smalare säng!

Skämt åsido så tror jag inte att det stör allt för mycket om listen skulle vara 15 cm kortare på var sida, tvärtom. Tror att det skulle kunna skapa en annan symmetri eller lite mer liv i rummet istället för att ha så att alla kanter slutar på samma sätt..

Svar på tråden Vart hittar jag tavellisten?