• Lindisen1

Jag ska bli gudmor - något bra tips på ovanlig doppresent?

Hej!

Jag ska bli Gudmor åt världens sötaste lilla flicka - är det någon som har något bra tips på en annorlunda bra doppresent?

Är tacksam för alla tips!

Kram
    Lindisen

• Svar på tråden Jag ska bli gudmor - något bra tips på ovanlig doppresent?
  • Jennie Brunflo

Hejsan!!!!

Jag skulle köpa en personlig sagobok. Det är en bok som man beställer och fyller i personuppgifter om barnet och sedan handlar sagan om barnet. Typ "Björnen Kalle var ute och gick och då träffade han mamma Maria" Om nu barnet heter Kalle och mamma Maria.

• Lindisen1

Du menar böcker eller? Är inte riktigt med just nu!

• JsN

Ja, en sådan man märker sina böcker med

• Lindisen1

Åkej, då är jag med! Mmmm...det kan minsann vara något!
    Ska kolla in den sidan minsann!

• Lindisen1

Jag flyttar upp om det är någon som har fler tips!

• sommarbrud

Hej!
    Mitt tips är: nallegram.com

Uuuunderbara nallar med stickade tröjor, som man kan personalisera!

• emla

En stor fin spargris eller en bankbok med en slant på som kan växa och bli större.

• Upptagen

Om du bor i närheten av sthlm så kika in på www.debenhams.nu/
    där finns Bear Factory där man kan välja valfri nalle, ge den namn, bestämma hur mycket stoppning den ska vara, bestämma kläder, lägga i ljud i den osv. Väldigt personligt blir det!

• Lindisen1

Kan man öppna ett konto i någon annans namn, eller menar du Emla att man ska öppna ett i sitt eget, och spara åt bebisen?!

Mvh
    Lindisen

• Maria 79

Jag köpte en sån där fin doptavla till min gud-son. Där sätter man in ett foto på barnet, graverar in namn, födelsedatum, födelsetid, vikt o längd, dopdag osv...

• trocadero

Första barn fick ett äppelträd av sin gudfar (min bror) och andra barn gav han två vinbärsbuskar i doppresent. Perfekta presenter tycker jag, men det förutsätter ju att man har en trädgård förstås.

• Lisa77

Min son fick ett sparkonto m 500 kronor och gudfar sätter in 100 kronor i månaden... Det tyckte jag var fint och generöst!!

• Attol

Man kan köpa regnskog,låta barnet bli fadder åt ett barn i annat land,aktier,jag är gudmor till min brorson och han fick aktier i Erikssons av mig,kul på längre sikt och så ger jag honom lite extra till jul och födelsedag.Lycka till!!!!!

• FiaLisa75

Våran son fick en dop-tavla av målar-Liza (tror hon heter så), dom finns att beställa på bl.a Gallerix. En jättefin "målad" tavla där dom skriver in födelsadatum, vikt klockslag mm. Man kan även få en personlig hälsning, så på erics stod det: På dopdagen från gudmor och gudfar.
    Jag blev jätteglad över den!

• Julifru

Jag köpte nått ovanligt nyss till ett dop som va jätte roligt tyckte alla!
    Fast det va till en pojke det va en bebis klackring som han sen kan ha som berlock! jätte kul!

*kraam*

Svar på tråden Jag ska bli gudmor - något bra tips på ovanlig doppresent?