• Moonlight83

Hur mycket Tårta till bröllop för 60personer

Hej
    Hur mycket tårta tror ni att det går åt till ett bröllop för 60personer? De äter 3 rätters innan.

Det kommer vara runda tårtor i antingen 24cm eller 26cm i dm.

Gärna om du kommer i håg hur mycket det gick åt till just ditt bröllop eller något du varit på.

• Svar på tråden Hur mycket Tårta till bröllop för 60personer
  • HannaZan

Ja vi var runt 70 personer, hade som du beskriver runda tårtor med den diametern. Vi hade 5 stycken. Allt blev uppätit, men dem var sjukligt goda:D Jag tycker nog vi kunde haft en till iaf=)

• Sixtenssons

Vi väntade oss mellan 50-70 pers så det blev 6 olika tårtor samt en 2 vån tårta.. Allt gick åt..

Kan inte bli för mycket för finns något kvar så går det åt senare, vi var ej i sängen förren 06 på morgonen Solig

• duvetmia

Köp tårta för 60-70 pers? Man kan ju ta 10 personer extra ifall någon tar större bit än "beräknat".

• Sixtenssons

Det var vanlig storlek, jag & alla mina vänner gjorde dom ihop, köpte formar och vi pysslade dagen innan..
    Vi är alla intresserade av mat & bak och vi gillar så många olika sorter så för att få ihop allt som vi ville gjorde vi 3 st 2 tårtor var samt jobbade alla med vån tårtan.. Jätte kul & gott!! & Gästerna älskade det fina stora tårtutbudet!!

Det sägs ju att man som brud ej skall göra mycket till sin stora dag men ja er pedant så ja kunde icke låta bli..

• Moonlight83

Jag ska själv  göra tårtor till det här bröllopet,därav tycker jag det är svårt att beräkna.

• duvetmia
    Moonlight83 skrev 2010-11-12 15:58:32 följande:
    Jag ska själv  göra tårtor till det här bröllopet,därav tycker jag det är svårt att beräkna.
    Jaha, ja då blir det ju lite knepigare :P
Svar på tråden Hur mycket Tårta till bröllop för 60personer