lite frågor om sertralin, ni som äter, ätit det ... :S
hej. jag har ätit sertralin nu i en vecka cirka.. började de första fyra dagarna med att ta en fjärdedel av 50 mg.. den femte dagen tog jag halva, alltså 25 mg...även dag 6 och 7 och idag med... funderar på att imorgon eller i övermorgon börja med en hel... är det för snabb upptrappning ? kan biverkningarna bli hemska? har hört det av vissa men andra inte....alla reagerar ju så olika men vill inte risekra nåt heller.
iafall så känner jag redan nu efter en vecka med så lite jag tagit att jag är yr hela tiden...fruktansvärt...nästan hela tiden mer eller mindre... mår lite illa.... har lite huvudvärk när jag går upp på morgonen.. och är så varm... det jobbigaste är ändå yrseln. är detta biverkningar ??? går det över med tiden ?? jag vill inte ha det såhär....även om jag mår bättre psykiskt så ... det e klart värt det men undrar om ni som provat vet om det håller i sig eller försvinner när man börjar bli van vid sertralinet...
det är itne så att man kan bli konstig av det ? jag tycker ändå känslan av avtrubbning är lite otäck på nåt sätt.... känner mig okoncentrerad ibland och har tunnelseende nästan.... typ som jag är i en bubbla, lite bedövad som jag beskrev tidigare.... är det normalt detta ?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 15:37
skrev inte det tidigare visst :) i en annan tråd var det ... hehe=)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 15:37
ingen som vet eller har något att säga... skulle kännas väldigt skönt...har så mycket frågor runt detta hur jag känner av det redan efter en vecka...