• MickeN1973

Din 13 åriga son blir knullad av äldre tjej

Du får reda på att din 13 åriga son har sex med en äldre tjej

Hur gammal måste tjejen vara för att du anmäler till polisen.

Vi utgår ifrån att relationen är frivillig från bådas sidor.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din 13 åriga son blir knullad av äldre tjej
  • Queenie70

jag skulle bli upprörd om min 13 åring hade sex även med en annan 13 åring. Vad det gäller polisanmälan tror jag gränsen på ett ungefär skulle gå vid 15, men det skulle vara ett avvägande omkring hur pass jämlika de skulle vara i mognad i förhållande till varandra. Det hela handlar ju om den ena partnern befinner sig i nåt slags underläge gentemot den andra . Om min son vore ungefär på samma utvecklingsnivå som 15 åringen så de vore någotsånär jämnbördiga partners skulle jag inte anmäla. Däremot göra mitt bästa så att sexandet upphörde. Genrellt så är det rätt stor skillnad i mognad mellan en 13 åring och en 16 åring, vilket jag anser problematiskt när det gäller en sak som sexualitet.

• diamanten
    Queenie70 skrev 2010-11-12 18:30:11 följande:
    Däremot göra mitt bästa så att sexandet upphörde. 
    Hur skulle du göra det?
  • Akropol

Tja, vem bryr sig om pojkars psykiska hälsa? Skrikandes Tack Micke för att du visat på hyckleriet.

Dödsstraff är bra så dom lär sig till nästa gång. - Britney Spears
  • Queenie70
    diamanten skrev 2010-11-12 18:32:09 följande:
    Hur skulle du göra det?
    Ja det blir inte det lättaste...information och kontroll antagligen. En 13 åring är som regel inte mogen att ha ett sexuellt förhållande, och som förälder är det mitt jobb att verka för att mitt barn inte ger sig in i saker som han eller hon inte är redo för.
  • anzita
    Akropol skrev 2010-11-12 20:35:40 följande:
    Tja, vem bryr sig om pojkars psykiska hälsa? Skrikandes Tack Micke för att du visat på hyckleriet.
    ??? Kanske är jag korkad men förstår inte?
  • Queenie70
    anzita skrev 2010-11-12 21:07:39 följande:
    ??? Kanske är jag korkad men förstår inte?
    Då är vi två.....vilket hyckleri? var hittar jag det?
  • Akropol

Det finns en tråd som handlar om döttrar där helt andra åsikter uttrycks.

Dödsstraff är bra så dom lär sig till nästa gång. - Britney Spears
  • Neko

Jag anmäler nog inte men skulle förmodligen prata med båda parterna om saken och bara anmäla om den andra inte verkade förstå... isf ifall det är stor mognadsskillnad. Samma om det var min dotter.

• Queenie70
    Akropol skrev 2010-11-12 21:15:20 följande:
    Det finns en tråd som handlar om döttrar där helt andra åsikter uttrycks.
    Vaddå? Att det skulle vara helt ok för en 16 åring att ligga med en 13 åring?
  • The Morticia

Kan inte svara för det beror ju helt och hållet på vilken mental nivå de ligger på. Men hade hon varit äldre än 15/16 hade jag ju undrat vad det var för fel på henne. Tjejer brukar ju oftast dras till de lite äldre killarna i den åldern om jag inte minns helt fel.

Svar på tråden Din 13 åriga son blir knullad av äldre tjej