Din 13 åriga son blir knullad av äldre tjej
Du får reda på att din 13 åriga son har sex med en äldre tjej
Hur gammal måste tjejen vara för att du anmäler till polisen.
Vi utgår ifrån att relationen är frivillig från bådas sidor.
Du får reda på att din 13 åriga son har sex med en äldre tjej
Hur gammal måste tjejen vara för att du anmäler till polisen.
Vi utgår ifrån att relationen är frivillig från bådas sidor.
jag skulle bli upprörd om min 13 åring hade sex även med en annan 13 åring. Vad det gäller polisanmälan tror jag gränsen på ett ungefär skulle gå vid 15, men det skulle vara ett avvägande omkring hur pass jämlika de skulle vara i mognad i förhållande till varandra. Det hela handlar ju om den ena partnern befinner sig i nåt slags underläge gentemot den andra . Om min son vore ungefär på samma utvecklingsnivå som 15 åringen så de vore någotsånär jämnbördiga partners skulle jag inte anmäla. Däremot göra mitt bästa så att sexandet upphörde. Genrellt så är det rätt stor skillnad i mognad mellan en 13 åring och en 16 åring, vilket jag anser problematiskt när det gäller en sak som sexualitet.
Tja, vem bryr sig om pojkars psykiska hälsa? Tack Micke för att du visat på hyckleriet.
Det finns en tråd som handlar om döttrar där helt andra åsikter uttrycks.
Jag anmäler nog inte men skulle förmodligen prata med båda parterna om saken och bara anmäla om den andra inte verkade förstå... isf ifall det är stor mognadsskillnad. Samma om det var min dotter.
Kan inte svara för det beror ju helt och hållet på vilken mental nivå de ligger på. Men hade hon varit äldre än 15/16 hade jag ju undrat vad det var för fel på henne. Tjejer brukar ju oftast dras till de lite äldre killarna i den åldern om jag inte minns helt fel.