• Anonym (ej tondöv)

Sambo som sjunger falskt

En sak som är lite pinsam är min sambo som gärna spelar och sjunger. Problemet är att han sjunger falskt! Ibland går det bättre, men vissa låtar NEEJ!

Jag själv har ett mycket bra gehör och gått många år på musikskolan tycker stundom det är lite jobbigt.

Själklart ska alla som vill få sjunga och spela, men ibland orkar jag bara inte lyssna på hans sång...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 18:42
    Ps. Ibland sjunger hans dotter med och då låter det ännu värre, då hon heller inte kan sjunga :)
  • Svar på tråden Sambo som sjunger falskt
  • Jessspaaa

Hahaha  jag ahr en likadan hemma. När man sitter och hör på en bra låt så ska han komma in och sjung, och det låter oftast inte sådär JÄTTE bra ;)

• Anonym (ej tondöv)
    Jessspaaa skrev 2010-11-12 18:42:46 följande:
    Hahaha  jag ahr en likadan hemma. När man sitter och hör på en bra låt så ska han komma in och sjung, och det låter oftast inte sådär JÄTTE bra ;)
    Hihi, vad ska vi göra? Sätta på hörselkåpor :)
  • viseversa

Äh låt honom sjunga. Om han blir glad av det så varför ska du komma där med pekpinnar och vara "bättre"? Jag har också gått i musikskola (Adolf Fredriks) och sjunger väldigt rent själv. Men inte rynkar jag på näsan när andra som inte sjun ger lika rent sjunger. Gör det dom glada så är det ju toppenbra tycker jag.

• Jessspaaa

Haha jaa vi får nog göra det ;) Min sambo sjunger väldigt mycket i duschen. Nu har jag lärt mig att leva med det. Jag sjunger inte heller säkrskilt rent, är också tondöv, så han får väl också köpa ett par hörselkopor

• LillaMammis

Min 12 åriga dotter älskar att sjunga. Men hon kan INTE ta EN ren ton!
    Ibland kommer hennes syskon och säger: Mamma nu sjunger hon IGEN!
    Ja ja brukar jag då säga.
    Men det värsta är när hon ska göra sina framträdanden med sång. Man sitter och ler och applåderar men vill helst ta på hörselskydd. Haha
    Själv har jag sjungit förr på privata fester och då var det dansbands musik.

Jag och mina barn gör världen lycklig
  • LillaZ

Jag har absolut gehör och en sambo som är tondöv. Inte så kul alla gånger, leder ofta till huvudvärk. Men musik ska vara roligt och den glädjen tänker jag inte ta ifrån honom eller grabben. Snarare uppmuntrar jag dem att sjunga med mig. Stämmer hans gitarr och sen spelar och sjunger vi tillsammans med sonen. När vi gör det spritter det i hela kroppen av glädje och jag tar gärna lite huvudvärk efteråt.

Svar på tråden Sambo som sjunger falskt