• Anonym

"Popcorn" i magen

Hej på er,
    jag är gravid och har sedan ett par veckor känt något som närmast kan liknas vid popcorn som poppas i magen. Kan det möjligen vara bebisen?
    Det är främst efter jag har ätit som det kommer, men jag har aldrig känt så tidigare.

Vad tror ni?

• Svar på tråden "Popcorn" i magen
  • Anonym

vilken vecka är du i?
    Det kan ju vara bebisen men även tarmarna

• Anonym
    Anonym skrev 2010-11-12 19:00:58 följande:
    vilken vecka är du i?
    Det kan ju vara bebisen men även tarmarna
    Jag är i v.18
  • Jordkvinna

Popcornen för mig var bebisens leder som knäppte rundor. *poff piff paff*

• Anonym
    Jordkvinna skrev 2010-11-12 19:05:13 följande:
    Popcornen för mig var bebisens leder som knäppte rundor. *poff piff paff*
    Ok. För mig så låter det inget. Det är en känsla mer som jag försöker beskriva
  • frukarlssonn

Beror ju på, vart i magen känner du det? Är det väldigt långt ner i magen så är det ju inte omöjligt

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Molly Monster

Låter mycket troligt att det är bebisen du känner. Min bebis "ploppar" alltid mycket mer när jag har ätit. Första graviditeten satt jag och tröståt lite godis en gång när mannen var bortrest. Jösses vad liv det blev i magen. (antagligen sockerkick?) Men även när jag äter mat ploppar det lite extra i magen.

Plopp, knäpp eller som bubblor som spricker, tycker jag är bra beskrivningar på hur fosterrörelserna känns.
    Popcorn var urgulligt beskrivet, det passar också bra in... du kanske har en litet majskorn på jäsning där inne!

Lycka till med ditt lilla majskorn.

• Anonym
    Marinero skrev 2010-11-12 19:10:00 följande:
    Beror ju på, vart i magen känner du det? Är det väldigt långt ner i magen så är det ju inte omöjligt
    Livmodern går till mitten av magen (mellan naveln och blygdbenet och jag känner det både på sidan av livmodern och på den del som är livmodern (den är hård). Men det är inte på samma ställe hela tiden. Ibland är det bara ett litet pop, ibland är det flera pop efter varandra.

Jag har dock aldrig känt så här i magen tidigare och om det inte skulle vara bebisen så undrar jag vad det skulle kunna vara *nyfiken*
  • Anonym
    Molly Monster skrev 2010-11-12 19:12:24 följande:
    Låter mycket troligt att det är bebisen du känner. Min bebis "ploppar" alltid mycket mer när jag har ätit. Första graviditeten satt jag och tröståt lite godis en gång när mannen var bortrest. Jösses vad liv det blev i magen. (antagligen sockerkick?) Men även när jag äter mat ploppar det lite extra i magen.

Plopp, knäpp eller som bubblor som spricker, tycker jag är bra beskrivningar på hur fosterrörelserna känns.
    Popcorn var urgulligt beskrivet, det passar också bra in... du kanske har en litet majskorn på jäsning där inne!

Lycka till med ditt lilla majskorn.
    Tack vad gullig du är
  • frukarlssonn
    Anonym skrev 2010-11-12 19:13:49 följande:
    Livmodern går till mitten av magen (mellan naveln och blygdbenet och jag känner det både på sidan av livmodern och på den del som är livmodern (den är hård). Men det är inte på samma ställe hela tiden. Ibland är det bara ett litet pop, ibland är det flera pop efter varandra.

Jag har dock aldrig känt så här i magen tidigare och om det inte skulle vara bebisen så undrar jag vad det skulle kunna vara *nyfiken*
    Ok då låter det som det kan va bebisen Det kan ju även kännas rätt långt ut på sidorna.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
Svar på tråden "Popcorn" i magen