• Philenia

HUR får man bort nagellack från hud? (Ingen liten mängd..)

Trodde aldrig jag skulle starta en tråd om något sådant här.... Skäms
    Men nu är läget så här, min lillgrabb tyckte tydligen det skulle vara passande och lite små kul med nagellack.....
    I ANSIKTET!
    Så, nu till min lilla undran.. HUr får jag bort det? Att börja använda nagellacks remover i ansiktet känns ju inte direkt som en lösning.. Fick förslag på matolja?...

Tips mottages tacksamt! Oskyldig

• Svar på tråden HUR får man bort nagellack från hud? (Ingen liten mängd..)
  • MiisPiis

Haha, trodde först det var DU!

Tror oxå på matolja......testa dig fram och nej, remover känns ju lite väl...... 

• Joico

Haha, ajaj.
    Mja, nagellacksremover känns lite hårt i ansiktet kanske. Prova med matolja, det är ju inge farligt. Eller sätt honom i ett bad så kanske ångorna kan lösa upp det lite. Sen är det nog bara att pilla pilla pilla

Glöm inte att ta ett kort bara, för lite kul är det Framför allt i efterhand

• babylito

ta en mild aceton, finns på matas, och sen tvättar du jätte noga ansiktet med vatten. ta lite kräm på efteråt. det hela ska gå fort med acetonen, 

• babylito

glömde säga aceton utan alkohol

• Philenia

Haha, nja nog för att jag brukar kunna slira med penseln, men ansiktet har jag inte lyckats med Skrattande

Jag får försöka med det imorgon, just nu sover min lilla Lila - varelse sött. . Känns ju kul att förklara för sambon imorgon varför hans son är lila i ansiktet och stinker nagellack. Om jag inte får bort det vill säga Skrattande

• Philenia

Ja kort är taget, så nu vet jag vad som ska användas på hans plakat på studenten :P

• MiisPiis
    Philenia skrev 2010-11-12 19:45:21 följande:
    Haha, nja nog för att jag brukar kunna slira med penseln, men ansiktet har jag inte lyckats med Skrattande

Jag får försöka med det imorgon, just nu sover min lilla Lila - varelse sött. . Känns ju kul att förklara för sambon imorgon varför hans son är lila i ansiktet och stinker nagellack. Om jag inte får bort det vill säga Skrattande
    Snacka om vild fest!
  • Thaleya

Vi hade en jättebra olja när jag var liten som tog bort sånt på stört, minns dock inte vad den hette eller vad den användes i övrigt till för den stod i badrummet ? har aldrig reflekterast kring det tidigare.

iaf så kanske det funkar med annan olja.

• Hoppfull84

nagellacksborttagning är bäst då behöver du inte gnugga(då kan du skada huden). Försök inte pilla bort det det skadar också huden. Nagellacksborttagning och mjuka bommullstussar (byt tuss ofta och ha rikligt med medel på tussen, skrubba inte utan dutta) får bort det med minsta skada på huden. det enda negativa för huden är att det torkar ut. se till att återfukta ordentligt när du fått bort nagellacket med en bra kräm.

• Philenia

Några dagar sent..
    Matolja funkade fint, lämnade det på ett tag och sedan var det bara att "dutta" bort.. ( använde en tvättlapp till duttandet..)

Tack för alla tips!

• Eva 391

Jag råkade ut för samma grej. Min dotter målade sina kinder med nagellack. 
    Prövade matolja och det blev borta alltihop.
    Så jag ville tacka för det tipset.  

• ljepotica

hej jag undrar om jag målade finger o nagelock faller ner på min hud o jag ta bort med aceton är det e farlig jag e så rädd det var färg på min ben o jag visste inte vad ska jag göra o tog aceton o ta den a ta bort från min ben är det e farlig för hud

• Tutilure

Ljepotica: Jag förstår ärligt talat inte vad du skriver.
    Försök med korrekta meningar så att det blir lättare att läsa?

Svar på tråden HUR får man bort nagellack från hud? (Ingen liten mängd..)