• Anonym (lämpligt?)

Låta en ny sova över första gången denna träffar barnen??

Jag vet att jag egentligen inte har något med detta att göra eftersom det är barnens pappa som gör som han vill men jag undrar ändå om det är okej att när man träffar någon ny så kommer denna på besök hem och träffar barnen för första gången och sover över samma kväll. Barnen är medvetna om att denna har sovit i pappas säng och det var mitti veckan alltså inte ens en helg så de fick tid att umgås. Denna person kommer dessutom senare på kvällen så de inte har ätit middag ihop. Men barnet visste att denna sov i pappas säng och är lika gammal som pappa.

Jag blir glad om han träffar någon det är inte det, och jag blir glad om barnen tycker om den han träffar.
    Men är det lämpligt när någon aldrig träffat barnen, det är flera mindre barn äldsta har nyss börjat skolan, att denna träffar barnen för första gången och sover över samma kväll??

Jag tycker att man först lär känna barnen innan man sover över.
    I alla fall kanske barnen hör talas om denna person någon gång i alla fall innan denna kommer hem och sover över.

vad anser ni ?

• Svar på tråden Låta en ny sova över första gången denna träffar barnen??
  • Kenneth b

Kan du inte lita på att pappan till barnen gjort rätt bedömning?

• FlamingRed

Det beror väl lite på antar jag, om dom är seriösa och litar på att de kommer hänga ihop ett tag så spelar det väl egentligen inte så stor roll...

• Anonym (lämpligt?)
    Kenneth b skrev 2010-11-12 21:15:27 följande:
    Kan du inte lita på att pappan till barnen gjort rätt bedömning?
    Det handlar väl inte om det.
    det handlar om det var lämpligt om någon som barnen aldrig hade hört talas om kommer en kväll och sover över i pappas säng.

Sen har han ju redan haft en relation som tagit slut efter vår relation så kanske inte blanda in barnen för fort i det hela. (den hade han ca 1 år)
  • Anonym

Mitt första intryck när jag läste TS var att hon bara skulle sova över. Typ snabbt hälsa och sen stänga in sig i sovrummet. Det tycker jag vore knäppt.
    Men de har kanske planerat in en lära känna varann-kväll? Att alla umgås en stund med t.ex spel eller högläsning? Det skulle jag vara mer okej med. Att det fokuseras på barnen också. Då är hon inte lika okänd.  

• Anonym
    Anonym (lämpligt?) skrev 2010-11-12 21:20:08 följande:
    Det handlar väl inte om det.
    det handlar om det var lämpligt om någon som barnen aldrig hade hört talas om kommer en kväll och sover över i pappas säng.

Sen har han ju redan haft en relation som tagit slut efter vår relation så kanske inte blanda in barnen för fort i det hela. (den hade han ca 1 år)
    Det är ju upp till honom och inget du kan och får lägga dig i, vad du än tycker.
  • Anonym (lämpligt?)
    Anonym skrev 2010-11-12 21:23:38 följande:
    Mitt första intryck när jag läste TS var att hon bara skulle sova över. Typ snabbt hälsa och sen stänga in sig i sovrummet. Det tycker jag vore knäppt.
    Men de har kanske planerat in en lära känna varann-kväll? Att alla umgås en stund med t.ex spel eller högläsning? Det skulle jag vara mer okej med. Att det fokuseras på barnen också. Då är hon inte lika okänd.  
    Barnet berättade att denna kom till dem efter middagen, mitt i veckan. De var uppe ett tag sedan lade de sig.
    Det enda barnet vet var att denna sov över i pappas säng och att hon åt frukost där dagen efter.

en lära känna varann kväll hade varit bättre, tex om hon hade varit med på middagen och ätit med dem.

Men är det alltså ok att ta en hen ny första gången de träffar barnen och låta dem sova över?
    barnen är små och sover vanligtvs bredvid pappan varje natt men det kunde de inte göra denna natt.
    Minsta behöver denna närhet eftersom minsta barnet alltid sover sked och har stort närhetsbehov.

Jag frågade även om barnet hade hört talas om denna person innan, om pappan pratat nåt om henne eller så.. men inte nåt, kom dit en dag alltså och sov över.
  • Anonym (lämpligt?)
    Anonym skrev 2010-11-12 21:29:34 följande:
    Det är ju upp till honom och inget du kan och får lägga dig i, vad du än tycker.
    Jag skrev att jag vet det men undrar ändå om det var lämpligt.
    Frågan är väl fri.
  • FlamingRed
    Anonym (lämpligt?) skrev 2010-11-12 21:30:39 följande:
    Men är det alltså ok att ta en hen ny första gången de träffar barnen och låta dem sova över?
    barnen är små och sover vanligtvs bredvid pappan varje natt men det kunde de inte göra denna natt.
    Minsta behöver denna närhet eftersom minsta barnet alltid sover sked och har stort närhetsbehov.

Jag frågade även om barnet hade hört talas om denna person innan, om pappan pratat nåt om henne eller så.. men inte nåt, kom dit en dag alltså och sov över.
    Men vänta nu, inget är ok eller inte ok, pappan är vuxen och bestämmer själv.

Du kanske inte tycker det är ok, nån på internet kanske tycker det är ok.

Lika konstigt att sova över som att ha barn i sängen hela nätterna... Man gör ju som man själv anser lämpligt.
  • Anonym (lämpligt?)
    FlamingRed skrev 2010-11-12 21:32:40 följande:
    Men vänta nu, inget är ok eller inte ok, pappan är vuxen och bestämmer själv.

Du kanske inte tycker det är ok, nån på internet kanske tycker det är ok.

Lika konstigt att sova över som att ha barn i sängen hela nätterna... Man gör ju som man själv anser lämpligt.
    Tja det var det jag blev osäker på om det var ok... eller inte.. eller snarare lämpligt för barnen.

Minsta är litet barn sover bredvid både mig och pappa varje natt. Behöver trygggheten och närheten.
    Men med småbarn, ska de inte få träffa en person först en gång ens innan de sover över.
    En vuxen kan ju klara sig och förstå att man tar det lungt med barnen.

tänkt om det inte blir mer då...  han har ca 20 krachade relationer bakom sig.
    Han har god tid på sig den veckan han inte har barnen att träffa denna och låta denna sova över.
    Och ändå var denna nya person helt främmande för barnen. Aldrig sett eller hört talas om förr ens.

det lät mörkligt i mina öron.
    OK om han hade berättat en del att han träffar någon som heter si eller så, ser ut så och så där.
    Men inte ett ljud så kommer hon första gången och sover över.

ja jag fick en lätt reaktion i alla fall.
  • Queenie70

Enkelt svar. Nej jag har svårt att se att det under några omständigheter skulle vara lämpligt att introducera en partner på det viset. Även om de så lever lyckliga i 50 år. Självklart ska barnen få tid att vänja sig. Höra talas om den nya partnern, träffa på neutral plats. Få chans att spana in den nya på lite distans under andra former.

Svar på tråden Låta en ny sova över första gången denna träffar barnen??