• Jen123

Ångrar mitt medlemsskap på SATS, någon listig figur som kan hjälpa mig?

Blev medlem på SATS för ett tag sen, har blivit gravid och jag ångrar skarpt att jag blev medlem =(..

Man är bunden i ett år, men jag såg i deras avtal något "om SATS och kunden anser att kunden inte har möjlighet till fortsatt medlemskap kan bindningstiden upphöra" eller något liknande.. Nu har jag ju ingen sjukdom el likn, men funderar på att säga att jag ska flytta långt ut på landet där de inte har någon sats anläggning, vad tror ni? Någon som vart i samma sits?

• Svar på tråden Ångrar mitt medlemsskap på SATS, någon listig figur som kan hjälpa mig?
  • Little me

Det går att frysa kortet vid tex graviditet, flytt etc. Men hur länge vet jag ej. Är från fall till fall

• okej

Hahaha, jag gjorde samma sak. Jag min dumma nöt tog ett år på 24/7 och trodde att jag skulle bruka allvar eftersom jag betalde varje månad, men ikke.Så jag har kanske tränat fyra gånger, sen tröttnade jag. Så det blev dyra pass. Sista betalningen sker nästa månad sen slipper jag det äntligen. Man lär av sina misstag visst . Aldrig mer.

Hoppas det löser sig för dig, säg att du lider av foglossningar eller något så att du omöjligt kan träna. 

• Jen123

jaa man är ju något impulsiv av sig Tungan ute.. Vet att det går att frysa, men då känns det mer som att man skjuter på problemet.. Jäkla människor till att suga ut en, usch och fy! Nee men jag ska pröva med att ringa och dra en rövare för dom, får se om det funkar *moaha*

• Bumbi6666

Hur har det gått???? Har du lyckats klura dig ur det?

♥♥♥♥ Elias är mitt allt ♥♥♥♥
  • Mummy

Har inte jobbat på Sata, men på annat gym. För att du ska kunna frysa kortet måste du ha intyg som styrker. Är du gravid, ska du ha intyg från barnmorskan att du inte kan träna på si och så länge. Har du fått tjänst på annan ort ska det finnas intyg från arbetsgivaren, är du skadad ska det finnas läkarintyg osv.
    Du har ingått ett avtal och avtal är svåra att avsäga sig.
    Det finns inget sånt att du får sälja kortet vidare?

• Mummy

På SATS ska det givetsvis stå i första meningen

• Bumbi6666

Jag har fryst mitt kort och det ända jag behövde göra för att styrka min graviditet var att visa upp magen. Då fryste som det i 6 mån till och börja med. Detta gjorde jag för att jag har sådana kraftiga foglossninga.

♥♥♥♥ Elias är mitt allt ♥♥♥♥
  • miss nöjd

Jag tycker du ska frysa det och sen börja träna igen! För det är ju bra att träna :) Och är det SATS så kan du ju gå som mammaledig- de har ju anläggningar med barnpassning- superbra!

• hemljuvahem

Jag har som några till fryst mitt medlemskap då jag blev gravid.. dock ville de se moderskapsintyg (?) vilket jag tyckte kändes lite drygt när jag stog där med megabullen i 6månaden. Tror jag fick fryst upp 6-7 mån EFTER förlossningen.

• hemljuvahem
    miss nöjd skrev 2010-11-13 16:44:17 följande:
    Jag tycker du ska frysa det och sen börja träna igen! För det är ju bra att träna :) Och är det SATS så kan du ju gå som mammaledig- de har ju anläggningar med barnpassning- superbra!
    Exakt :) Dem hade superbra för barnen på mitt förra SATS så de "satsar" verkligen på saker som gör att alla ska kunna komma och träna..gillade verkligen dem men nu har jag flyttat och här finns inget SATS =((
  • Little me

Jag har jobbat tre år i barnpassningen på Sats, självklart ska du utnyttja det! Även om Sats i sig inte är bättre än andra gym

• Jen123

Jag har inte ringt än.. Antar att man måste prata med en "medlemsrådgivare".. Ska försöka ringa imorgon. Det som suger rätt rejält är ju att de är så fruktansvärt dyra.. Vill börja på friskis istället, där de har mindre än halva priset, och minst lika fräsha.. MIn kompis går på gymmet där, och det är lättare att komma iväg när hon är med. Tycker om att träna, men insåg att det blev himlans dyrt (i efterhand, jag vet).

Svar på tråden Ångrar mitt medlemsskap på SATS, någon listig figur som kan hjälpa mig?