• Anonym (jätten)

Bli kortare??

Jag är inte extrem lång men tillräckligt för att jag mått dåligt över det i mina snart 30 år och jag har sådana komplex att det börjar bli riktigt jobbigt.
    Jag kan inte tänka mig att vara kortare än killen vilket medför att jag bara haft ett par kortare förhållanden.
    Jag är 181cm, kanske inte så extremt men jag hade vart så lycklig om jag vart säg 175 eller ännu hellre 171 men just 175 är ju mer normalt och då är man inte så himla lång att man får titta ner på alla.
    Jag har jätte långa ben, nästan aldrig några byxor som passar i längden så om man kapar av smal ben och lår (för att det skall bli propertionerligt, hur det nu stavas) typ 3 cm vad och 3 cm lår, skulle det övht vara genomförbart???
    Vem kontaktar man för en sådan konsultation???
    Nått måste jag gör aför detta kan inet hålla mig tillbax resten av mitt liv oxå.

• Svar på tråden Bli kortare??
  • Anonym (184)

Hej TS

Jag fick i 12-års åldern bärja äta hormoner för att sluta växa.
    Var beräknad till 192 men stannade på 184cm.
    Har också ganska långa ben och de flesta standardbyxor på HM osv är såklart för korta, men inte är det sååå stort problem tycker jag att hitta byxor?

Iaf så har jag aldrig hört talas om någon sådan operation, även om det kanske vore möjligt rent teoretiskt?
    Var söker man? Gissar att man som vanligt ska börja hos sin husläkare för remiss vidare.
    Gissar också att husläkaren kommer dra öronen åt sig och fundera på den psykiska biten och kanske remittera dig till kurator/psykolog också... Bara en gissning.

• Anonym

nej men snälla nån!
    uppsök psykatrisk hjälp för att få bukt med ditt komplex!!!

jag är 178 och förbannat stolt över mina cm!
    det jag däremot har problem med är att efter graviditeterna så har mina fötter blivit längre pga tyngden, så nu har jag stl 43 i skor! DET är ett stort problem.. för det finns väldigt dåligt med damskor i stl 43.. :(
    Men det är inget jag har komplex över.

• Anonym (*)

Isåfall kan väl jag få en bit av dina ben? Är 156 cm. Har säkert lika lång överkropp som dig, och det lilla som blir över är ben. Skulle mycket hellre ha för långa ben än för korta, långa ben är ju någonting tjejer "ska" ha. Hoppas du kommer över ditt komplex, tror man alltid vill ha motsatsen till det man själv har, tex är man lockig i håret vill man ha rakt och tvärt om, osv.

• Pimpinellan

Jag tror inte det är möjligt utom kanske i USA där man verkar kunna göra allt p.g.a människors komplex. För komplex är det ju. Det finns ju tjejer som är ännu längre och inte alls beklagar sig. Har själv en vän som är 187 lång och dessutom varit väldigt överviktig. Tjejkläder på vanliga affärerer-glöm det! Kvinnoskor? Glöm det! Vanliga strumpbyxor-glöm det! Dock beklagar hon sig aldrig över längden,hon köper kläder där de passar eller syr själv,köper herrskor och skiter i att folk tittar. Jag har en vän som är 141 också och inte bryr sig heller. Finns värre problem. Man kan födas utan armar och ben t.e.x. Bär din längd med stolthet och tänk på allt du når som vi vanliga inte når! Glad

• Anonym

Tycler också du ska söka psykisk hjälp för dina komplex och dålig självkänsla.
    Det finns många killar som är 180cm och över, så om du har haft få förhållande beror det nog på annat än din längd. (om man t.ex har dålig självkänsla och skäms för sin längd så man går om kring kutryggig och känner sig oattraktiv är det svårt att begära att någon annan ska tycka man är attraktiv om man inte gör det själv.)
    Sen tycker jag det är dumt att kasta bort chanser till bra förhållande bara för att killen är kortare än du är. Min mamma är längre än dej och min pappa var 1.65. Längden är rätt oviktig när det gäller kärlek och om den är så viktig för dej tycker jag du är lite ytlig som tror att det är din längd som "hållt dej tillbaka" hela ditt liv.

6cm som du önskar bort från din längd, det tycker jag du ska måtta med dina fingrar, det är knappast ens lika långt som ditt lillfinger. Är denna längd ett sånt problem för din kropp att du vill kapa din kropp, skelett, ben, muskler, kött, ligament, blodådror på FYRA separata ställen för att sen lappa ihop dej själv igen.
    Kan du ens tänka dej den operationen?
    Kan du tänka dej tiden i rullstoll, rehabilitering tills du kan gå igen, använda benen, stå på dom ens?
    Kan du tänka dej vilka fruktansvärda smärtor du kommer ha?
    Kan du tänka dej vilka ärr du kommer ha på dina ben efter ett sådant ingrepp om det ens vore möjligt?
    Om du är så fruktansvärd svår att älska när du är 181cm lång, kommer du vara perfekt med fyra tjocka ärr på båda låren och båda vaderna?

Jag tycker absolut du ska söka dej till närmaste vårdcentral. Men inte för att försöka få en operation som kan kapa av dina ben och sen sätta ihop dej från dessa FEM delar igen. Du behöver en kurator eller psykolog att prata med istället. Du behöver inte bli kortare, du behöver må bättre, sträcka på dej själv och börja älska dej själv som du är.

• Anonym (Sara)

Hur lång måste man vara för att kunna bli en modell???

• Moklis

Hej! Det finns en operation som kan göra detta mirakel, dock är den rätt dyr; www.estheticare.com

Som modell så går gränsen vid 175 - 180 har jag för mig.

• Nitnit2001

Jag är en tjej på 12 år och jag är redan 181cm.

Har inte ont av det alls, jag tycker de är lite coolt att va annorlunda,att inte va som alla andra.

Redan när jag var 10 år handla jag på dam avdelningen.

Tänk på de positiva sakerna med att va lång de är ganska häftigt, kul o va annorlunda.

Byxor går ibland att beställa i olika längder. Kolla in ellos ????

Svar på tråden Bli kortare??