• Cinta

HJÄLP!!!

Jag behöver verkligen hjälp av era tankar ideer och åsikter!!!

Jag har länge älskat namnet Minea och för fem dagar sedan fick jag en liten flicka. Det är ett ganska ovanligt namn och jag är rädd att hon ska bli retad för det.

Ofta då jag säger namnet svarar folk va? En man tyckte att det lät som gödsel på engelska. Jag har en tanke och det är att det mörjar på Min.. kan det vara en start till mobbing?

De flesta jag pratat med tycker namnet är fint men är det artighetsprat?

Vad tror ni? kommer min tös att trivas med namnet under hela sitt liv om hon får namnet Minea?

• Svar på tråden HJÄLP!!!
  • Shorona

Jag har en bekant som har en dotter som heter Minnea. Jag tycker det är jättefint! Tror inte du behöver oroa dig för namnet.

• Fija m 2 pojkar

Känner också en Minea, så ovanligt är det inte. Du ska välja efter ditt hjärta och till ditt barn.

Det kommer alltid att finnas människor som retas. Är det inte namnet, så är det utseendet, eller cykeln, eller kläderna, eller huset man bor i, eller... Ja, du förstår själv. Då ska man arbeta med deras beteende, inte anpassa sig efter det.

• Dixie

Fint namn - jag tror inte namnet kommer att ge upphov till mobbing, kanske många tror att hon heter Linnea första gången det hör det, 

• anju79

Jag tycker att namnet är jättefint och tror inte heller att det blir nått mobbingnamn av det

• SJBE

Hur blev det? Fick hon namnet Minea? :)
    Jag har en dotter som heter Minéa och jag har aldrig fått nån kommentar om att det skulle vara konstigt eller så. Jag har bara hört att folk har sagt att det är fint och ovanligt :)

Svar på tråden HJÄLP!!!