• Soffifi

Billigt alternativ till Kronan sulky sökes!

Har snöat in på en Kronan sulky och vill gärna ha en sådan till min nu 20 månader gamla dotter. 
    Priset ger mig dock lite ångest och jag tänker därför leta en sista gång efter prisvärda alternativ.

Det jag gillar med Kronan är:
    Liggläget
    Suffletten
    Reglerbart handtag
    Bra fotstöd
    Lufthjul/fjädring
    Hyfsad varukorg

Det jag inte gillar:
    Priset (2695:- plus frakt) 
    Att de inte har en fysisk butik.

Tacksam för alla tips! 

• Svar på tråden Billigt alternativ till Kronan sulky sökes!
  • annans

Jag är också intressead av denna tråd. Finns det inget ställe där man kan klämma och känna på kronanvagnen?

• Soffifi

Barai Täby utanför Stockholm vad jag förstått.. Har en kompis som har en Kronan som jag ska få provköra lite i veckan, annars verkar det svårt.

• EllaBella88

Jag har också verkligen fastnat för Kronans vagn. Så nu ska jag åka till Täby nästa vecka och se om jag fortfarande vill ha den. Jag tycker också att priset tar emot lite, därför är jag inne på att köpa en fin begagnad Emmaljunga Scooter istället.
    Har du fått provköra din kompis vagn ännu? =) Vad tycker du om den nu isåfall.

• Soffifi

Ja, faktiskt!

Har kört runt med den hela dagen med min 13kgs i. Det kändes superbra.
    Varukorgen är inte jättestor men helt okej. Den var otroligt lättkörd, märktes inte att det var 4 fasta hjul ens. Suffletten är ju grym också..
    Tycker lösningen på ryggstödet funkar bra också. 

• Malawi

Jag har fått för mig att Kronan sulky har ganska högt andrahandsvärde, de få gånger jag sett en på Blocket har de legat på knappt 2000 kr. Det tycker jag väger upp lite av priset.

Vi var och klämde på en EL Scooter och tyckte den kändes lite ranglig på ngt sätt. (Förutom ful...) Det slutade med en Kronan Sulky utan att ha klämt innan, och vi är sjukt nöjda med vagnen!

• EllaBella88

Soffifi:
    Gud vad bra att höra =)
    Men varukorgen måste ändå vara större än på gamla modellen av Emmaljunga Scooter va? Det kanske du inte vet förresten.
    Jaha ska du ta och beställa dig en nu då? =)

Ancher:
    Det har du nog rätt i, dom är iallafall väldigt sällan ute på blocket! Och ja det väger ju som sagt upp lite av priset.
    Emmaljunga scooter däremot finns ju huur många som helst begagnade.
    Ja man hör bara mer och mer positivt om Kronans vagn =)

• Soffifi

Ja, ska bara prata lite till med min man. Nu har han gått med på att vi ska beställa men tyckte vi sku vänta till löning. Inte så långt kvar iofs.

Har inte testat EL Scooter så kan tyvärr inte jämföra.. Tror egentligen problemet är samma som med alla där sitsen är lite lägre, svårt att komma åt när barnet ligger ner osv. 

Andrahandsvärdet är ett faktiskt ett bra extraargument att lägga fram, tack! :)

• EllaBella88

Okej =)
    Vet du eller om någon annan vet, kan man köpa Kronan sulky direkt i Täby eller är det bara visning där??
    Tänker att om jag ändå ska dit och gillar den så känns det ju dumt att behöva åka hem och beställa en och få betala frakt.

• Malawi
    EllaBella88 skrev 2010-11-18 15:52:48 följande:
    Okej =)
    Vet du eller om någon annan vet, kan man köpa Kronan sulky direkt i Täby eller är det bara visning där??
    Tänker att om jag ändå ska dit och gillar den så känns det ju dumt att behöva åka hem och beställa en och få betala frakt.
    Jag tror man kan välja att hämta i deras lager istället för att få den fraktad, när man beställer på nätet.

Leveranstiden var sjukt snabb. Jag beställde sent en måndagkväll och hade den på onsdag eftermiddag!
  • EllaBella88

Okej, så då måste jag först ha beställt en vagn alltså? Hmm hade ju tänkt åka dit för att bestämma mig om jag vill ha den först haha.
    Vore ju kanon annars om man kunde köpa en direkt när man är där och kollar =)

• Malawi

Om man kan köpa en där direkt vet jag inte, men det borde väl gå?

• 242

man kan inte köpa vagnen på plats (bor själv inärheten)
    det kan vara lång leveranstid tex på våren (då alla köper sulkys) så vill ni ha en till våren/sommaren så ska ni va ute i god tid.

Man kan beställa hem tygprover om man vill se dem live.

Vår vagn fanns inne och vi hade den på ca 1v...

Vi är toknöjda,klart vi tänkte en två och tre gånger på priset,men den är så värd det!
    det är en riktigt bra vagn,känns rejäl i kvaliten,lång livslängd och som sagt högt andrahandsvärde.

Kan inte klaga på något och vi va grymt kräsna!
    Hjulen är underbara,och liggläget&sufletten är guld!

den är ju grymt snygg/stilren också;)

Ja,jag har dyslexi..
  • LillaJag13

Tror ni handtagsväskan funkar till andra sulkys än Kronan, den verkade ju så smidig om man bara ska ha med sig nycklar och så.

• Soffifi
    LillaJag13 skrev 2010-12-16 09:23:01 följande:
    Tror ni handtagsväskan funkar till andra sulkys än Kronan, den verkade ju så smidig om man bara ska ha med sig nycklar och så.
    Absolut, finns ju i andra märken också.
  • sophiie

Slinker in med en lite OT fråga. Saknar ni inte en fotsack till Kronan Sulky?
    Jag vill verkligen ha sulkyn, men kommer sakna fotsacken alldelse för mycket.

• 242
    sophiie skrev 2010-12-22 00:14:27 följande:
    Slinker in med en lite OT fråga. Saknar ni inte en fotsack till Kronan Sulky?
    Jag vill verkligen ha sulkyn, men kommer sakna fotsacken alldelse för mycket.
    Nej,det är faktiskt inte något jag reflekterat över,är det snö/blåst använder vi regnskyddet, i övrigt åkpåse/filt.
    Ja,jag har dyslexi..
Svar på tråden Billigt alternativ till Kronan sulky sökes!