• Muriel

En riktig säng, hur gör man?

Jag och maken har bestämt oss för att skaffa en bra säng eftersom den vi har ger mig ont i ryggen. Men jag är förvirrad av alla olika varianter som finns; resårbottnar och madrassbottnar och madrasser av olika slag och hur man kan kombinera grejer.
    Vi vill ha en sängstomme och vi vill ha varsin madrass i olika hårdhet med en gemensam bäddmadrass, men sen då? Går alla sorters bottnar att ha i alla sorters stommar tex?

• Svar på tråden En riktig säng, hur gör man?
  • Fru Sveden

Lägg mindre pengar på madrassen och mer på bäddmadrassen. Vi köpte en bäddmadrass med något speciellt skum i som kommer ihåg hur man ligger asbra. Finns på Ikea för typ 3000:-

• Muriel
    Fru Sveden skrev 2010-11-13 17:14:32 följande:
    Lägg mindre pengar på madrassen och mer på bäddmadrassen. Vi köpte en bäddmadrass med något speciellt skum i som kommer ihåg hur man ligger asbra. Finns på Ikea för typ 3000:-
    Ah, sånt där "minnesskum"? Det låter ju väldigt bra! Vad har ni under bäddmadrassen?
  • Fru Sveden

Typ mellanhårda madrasser tror jag. Dom heter sultan silsand och bäddmadrassen heter sultan tafjord. Vi sover jätte bra i den. kostade ca 11500:- tror jag med sängram från malm och hemkörning. Lätt värd pengarna

Svar på tråden En riktig säng, hur gör man?