Utveckla allergi under graviditet!!!
Min fråga lyder så som det står i rubriken.
Hur stor chans är det att utveckla någon form av allergi under graviditeten???
Någon som vet eller har någon erfarenhet???
Min fråga lyder så som det står i rubriken.
Hur stor chans är det att utveckla någon form av allergi under graviditeten???
Någon som vet eller har någon erfarenhet???
ingen???
Jag, som aldrig varit allergisk eller överkänslig mot någonting, någonsin. Finner mig nu vara överkänslig mot laktos, det var värre i början på graviditeten och har gradvis blivit bättre. Samt allergisk mot honungsmelon?...jättekonstigt..
Har blivit överkänslig/allergisk mot banan. Mjölkprodukter kan jag numera bara äta om de först blivit tillagade. Är det här vanligt?
Jag fick utslag av mitt guldhalsband och guldringarna.... Hoppas verkligen inte det är något som håller i sig....
När jag väntade första barnet, slutade jag dricka mjölk, eftersom jag inte mådde bra av den. Efter förlossningen och under amningen kunde jag återigen dricka mjölk. Men sedan gick det inte längre. Jag kan verkligen längta efter ett glas riktigt kall mjölk men får nog inse att den tiden är förbi
Jag är orolig över att jag blivit allergisk mot min långhåriga katt :/ när jag är hemma nyser jag väldigt mycket, nyser typ inget ute eller hemma hos någon annan... på nätterna blir jag oftast nästäppt. Tycker inte att det kliar jämt i ögonen men ibland händer det :/
Jag nyser varje dag och är täppt i näsan. Har inget djur hemma. Det kan nog höra till graviditeten.
Jag fick allergi mot vissa pälsdjur och astma min första graviditet. Läkaren tyckte det lät väldigt konstigt då kroppen tillverkar mer av kroppens egna kortison (kortisol) när man är gravid.
Men så har det vart under graviditeterna. Att det pep och rossla när jag sov nu var ett av mina första grav-tecken.