• Anonym

sex sent i graviditeten, funkar det?

hej jag har haft noll sexlust under min graviditet så min sambo har snällt fått ge upp.
    men nu när jag kommit en bit, är i vecka 32 då helt plötsligt har jag börjat bli super sugen!!

men hur ska jag få till det? har inte sagt något till min sambon ännu.
    vilka ställningar funkar ? jag gillar ju inte bakifrån. whats more??

• Svar på tråden sex sent i graviditeten, funkar det?
  • Anonym (tjej)

Man kan ha sex sent i graviditeten utan problem :)
    Det är bara testa sig fram vilken ställning som känns bäst. Vi körde ofta "skeden" som när man sover sked du vet. Sen var det en annan men den är så svår att förklara, hittar inte rätt ord. Men det funkar i alla fall. Även om man inte tycker om bakifrån (just den ställningen jag inte kan förklara:)) Men om ni ligger på sidan båda två och tittar på varandra. Sen flyttar mannen sin kropp neråt mot fotändan så ni ligger som ett T typ eller nåt. Haha skit svårt att förstå säkert.

• Anonym

Det går jättebra! Du kan ha sex till barnet kommer, om du vill- det ligger så bra skyddat. men kan ju vara lite svårt att komma i rätt feeling om bebis ligger o sparkar, så passa på när du vet att den sover :)
    håller med ovanstående, skeden är bäst när magen är i vägen!

• Nemiia

Det går hur bra som helst även om det är lite otympligt ;) Tror vi hade sista gången i v.39 eller nått.

• Anonym (emma)

Vi har fortfarande sex och jag är i v 38 kanske inte så ofta sista veckorna men i allafall en gång i veckan. Jag tycker missionären funkar man får ju trixa lite så det inte blir nått tryck på magen sen funkar det fortfarande att jag rider en stund men annars blir det ofta bakifrån.

• Anonym (också gravid)

Är i v37 nu och visst börjar det bli lite otympligt men kåt blir man ju ändå!

Bakifrån är ju allra enklast såklart, man kan ju även variera hur man gör det. T ex om du vill känna mer så sätt dig nästan på huk så han kommer riktigt nära underifrån liksom...svårt att förklara men testa dig fram!

Annars är min favvis typ missionären, att jag ligger på rygg med benen uppåt och isär liksom, och han står typ på knä.

• Anonym (jag)

Vi har haft sex ända inpå förlossningen, men bara sked på slutet. Jag har absolut inte kunna ligga på rygg de sista veckorna.

• Anonym (BF 18 nov)

Hej, jag är i vecka 40, 3 dagar till beräknad förlossning.

Vi har sex lika ofta som innan, dock oftas i skedställning, eftersom magen är så stor. Jag gillar bakifrån oxå, när jag står på knä i sängen och min man står upp   Jag är ju lika kåt som vanligt och mannen oxå, sen när bebis kommer, kommer det ju dröja ett tag med avslag och så.. så jag vill gärna köra på!

• Anonym (v38)

en bra ställning är när killen rider dig ( killen sitter gränsle på dig).. då kan du bara ligga o ta emot o samtidigt smeka dig själv o ingen mage som är i vägen.
     lycka till

• Anonym (jag)
    Anonym (v38) skrev 2010-11-15 14:14:35 följande:
    en bra ställning är när killen rider dig ( killen sitter gränsle på dig).. då kan du bara ligga o ta emot o samtidigt smeka dig själv o ingen mage som är i vägen.
     lycka till
    Que?! Var tar magen vägen då menar du?
  • Anonym (v38)

du ligger ju på rygg o han sitter gränsle över dig med snoppen i dig då blir inte magen ivägen som man kan tycka vid tex missionären..
    hänger du med? Skrattande

• Anonym (jag)
    Anonym (v38) skrev 2010-11-15 14:50:31 följande:
    du ligger ju på rygg o han sitter gränsle över dig med snoppen i dig då blir inte magen ivägen som man kan tycka vid tex missionären..
    Ok, men min mage är nog större än din då. Visserligen är den inte i vägen för HONOM då, men inte kommer jag åt mig själv och inte kan jag andas heller!
  • Anonym (BF 18 nov)
    Anonym (v38) skrev 2010-11-15 14:50:31 följande:
    ligger du på nån kudde då? Så du kommer upp med rumpan? Jag tror itne jag fattar...
  • Anonym (tjej)

Ligga på rygg är nog ingen populär ställning, fy tusan då hade jag inte kunnat andas... Drömmer

• Anonym (v38)
    Anonym (BF 18 nov) skrev 2010-11-15 15:29:32 följande:
    ligger du på nån kudde då? Så du kommer upp med rumpan? Jag tror itne jag fattar...
    nej helt på rygg har en kudde under huvudet bara.. man kan ju om man vill ha en under ryggen oxå så man kommer lite mer upp.. lite halvsittanders men inte mycke för då går de inte.. tror ja.

Du lägger dig på rygg, din kille sätter sig  precis lika som om du skulle rida honom, fast lite längre ner på låren o du bresar,  sen styr du/han in sin snopp så är de bara att köra på..
    ja vet inte hur ja ska förklara de bättre Glad du får testa dig fram.
    Anonym (jag) skrev 2010-11-15 15:26:34 följande:
    Ok, men min mage är nog större än din då. Visserligen är den inte i vägen för HONOM då, men inte kommer jag åt mig själv och inte kan jag andas heller!
    jag har en stoor mage o kan inte ligga på rygg annars men när vi kör den så går de bra.. brukar gå väldigt fort när vi kör den så de är nog därför...
  • ramsylina

senast stoppade jag en kudde under rumpan och sedan kunde vi köra en missionärsvariant fast han var lite mer upprätt/sittande, men å andra sidan har jag inga problem att ligga på rygg vilket många här verkar ha. Fast med kudde under rumpan blir trycket från magen helt annorlunda så man kan ju testa. Jag är själv inte så förtjust i bakifrånställningar utan vill helst ha helstimulansen man får när man har sex mot varandra. Men Tställning föreslog ju någon. Sen kan man ju tillfredsställa varandra på andra vis än bara könssamlag :)

• önskas3

Om man som jag har stor mage & inte kan/vill ligga på rygg så funkar detta super:

Tjejen ligger på sidan (jag föredrar vänster sida.....vet inte varför) & killen står på knä/halv sitter på ditt understa ben & har ditt övre ben antingen över axeln eller så har han det över sitt lår/höft. Det är grymt skönt eftersom man kan variera hur hårt  det ska vara eller hur djupt in killen ska komma.

Jag själv föredrar denna ställning & bakifrån eftersom magen inte är i vägen då, samt att ligga på rygg för min del innebär att jag mest troligt skulle svimma Flört.

• Odetta
    önskas3 skrev 2010-11-20 14:46:03 följande:
    Om man som jag har stor mage & inte kan/vill ligga på rygg så funkar detta super:

Tjejen ligger på sidan (jag föredrar vänster sida.....vet inte varför) & killen står på knä/halv sitter på ditt understa ben & har ditt övre ben antingen över axeln eller så har han det över sitt lår/höft. Det är grymt skönt eftersom man kan variera hur hårt  det ska vara eller hur djupt in killen ska komma.
    Den är min favorit, så den kan jag också rekomendera (är i v29 med bautamage)
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden sex sent i graviditeten, funkar det?