• frufri

ekängen, linköping

Hej!

Om det är någon som bor i Ekängen i LInköping och läser detta så får ni otroligt gärna göra ett inlägg och berätta lite om hur det är att bo där Glad Vi funderar på att flytta dit nämligen. Har kikat lite på de nybyggda radhusen. En del hyrköp och en del bara hyres. Någon som bor just där kanske??

Jag tycker det verkar vara den perfekta familjeidyllen!! Priserna är ju rätt höga på bostäder där. Men just för att det känns som den perfekta plasten för våra barn att växa upp på så är man ju beredd att lägga ut lite mer. Så nu undrar vi ju naturligtvis om det är en sån dröm som vi föreställer oss...? Jag vet att det är under uppbyggnad så jag förstår om det är lite av en "byggarbetsplats" fortfarande. Men hur är stämningen där? Är det god grannsämja? Är det mestadels småbarnsfamiljer eller är det mer varierat? Finns det någon öppna förkolan där eller vart får man åka? Likaså BVC - finns det där eller vilken tillhör man? Är det goda bussförbindelser?
    Ja jag kommer inte på så många fler konkreta frågor. Men jag är nyfiken på precis allt som ni kan berätta!

Hoppas på några svar iaf! Solig

• Svar på tråden ekängen, linköping
  • frufri

Jag puffar lite för den här tråden! Hoppas att nån från Ekängen ser den idag! :)

• ikafika

Vet inte så mycket om Ekängen men tänkte bara tipsa om att känna efter om det luktar om ni är där och kollar. Har för mig att det ligger nära biogasanläggningen och den brukar inte lukta så gott.

• frufri

Hmmm.... om det är den anläggningen som jag tänker på så är det väl  inte sååå hemskt nära... Den ligger väl precis där man svänger av mot ekängen va? Vi kände iaf inget när vi var där senast och kollade. Ska på en visning snart igen så jag får väl tänka på det extra mycket då! Inte kul att upptäcka sen att det luktar bajs dygnet runt... Skrattande

• ikafika

Nej det är kanske inte jättenära, jag vet inte exakt. Nej precis jag tänkte att det kan ju va lite tråkigt att märka det sen när man redan flyttat in. Men förhoppningsvis är det inte så farligt. Ekängen verkar ju va ett himla bra läge annars.

• Elisabeth83

Hej!

Vi har inte flyttat dit än, men ska. Vi flyttar in i de nybyggda som du pratar om. Jag har hört bra saker. Finns inget BVC (vi kommer förmodligen ha kvar vårt på kungsgatan, annars kanske man tillhör tallboda?).. finns ingenting faktiskt, inte ens en affär... Svenska kyrkan bygger dock mittemot och vad jag hört så kommer det med all sannolikhet startas barngrupper/babysång där. Det är mest småbarnsfamiljer om inte enbart ;) Det jag hört om bussförbindelser är att de kommer att förbättras.  Jag längtar redan efter att flytta. Närheten till vattnet är det som lockar mig mest.. helt underbart... och närheten till natur! 

Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • petsod

Jag tycker att det känns lite off men smaken är ju ........ Det är inte riktigt landet och inte stan heller utan något mellanting som jag inte riktigt gillar personligen.

Svar på tråden ekängen, linköping