• Jonsi

Gameboy/Nintendo DS till 3-åring? Vilka spel?

Vi reser på långresa till Thailand i januari. Har hört att flera låter sina barn spela Nintendo som tidsfördriv på den långa flygresan. Klarar en 3,5-åring av såna spel och vilka rekommenderar ni?

• Svar på tråden Gameboy/Nintendo DS till 3-åring? Vilka spel?
  • Storis

Vår snart fyraåring kan spela. Han gör inte allt rätt men han är nöjd med att "gå runt" i spelet. Toppen på flyget. Det finns småbarnsspel, titta tex på cdon.com eller mediamarkt! Har inga direkta tips. Vår son spelar på brorsornas spel, det är legospel.

• Lady Gaga

sen finns Miffys Värld till NDS, och ska vara perfekt i den åldern.

Silence! I KEEL you!
  • Lenora

Min 2-åring klarar av Dora spelet som nämdes ovan, Electroplankton, Peppa Pig spelen, Lets Draw och hon gillar att ta bilder och manipulera dem och spela in sin egen röst och spela tillbaka det, funktioner som kom med hennes DSi.

Annars tror jag att Crayola Tresure hunt skulle fungera bra om ditt barn kan räkna till tio och känna igen siffrorna, Det kan inte min lilla än så det spelet är för svårt än så länge. 

• Tullemi

Då vill jag passa på att fråga en sak. Vi ska resa bort på en längre resa och tänkte att vår dotter kunde ha lite roligt med en spelkonsol. Hon är redan väldigt duktig vid datorn så vi tror det funkar. Men ....vilken spelkonsol ska man köpa? Det finns många att välja på och jag är nybörjare på sånt här.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Tullemi skrev 2010-11-28 20:04:03 följande:
    Då vill jag passa på att fråga en sak. Vi ska resa bort på en längre resa och tänkte att vår dotter kunde ha lite roligt med en spelkonsol. Hon är redan väldigt duktig vid datorn så vi tror det funkar. Men ....vilken spelkonsol ska man köpa? Det finns många att välja på och jag är nybörjare på sånt här.
    Hon är snart 3 år förresten
  • Lenora
    Tullemi skrev 2010-11-28 20:04:03 följande:
    Vi valde en nintendo DSi till vår två-åring och hon älskar den. Det finns många spel även för yngre barn till den. Vi har en PSP också som har mycket bättre grafik men det är inte alls samma utbud av spel för mindre barn, hon klarar inte riktigt av något av spelen på den än (men hon klarar inte av att använda en dator själv heller) och den är mindre robust också och hon inte är särskilt försiktig med sina leksaker. 

Vi valde en DSi istället för en DS för hon älskar att leka med kameran.

Hoppas att det hjälper! 
  • Tullemi
    Lenora skrev 2010-11-28 23:40:06 följande:
    Vi valde en nintendo DSi till vår två-åring och hon älskar den. Det finns många spel även för yngre barn till den. Vi har en PSP också som har mycket bättre grafik men det är inte alls samma utbud av spel för mindre barn, hon klarar inte riktigt av något av spelen på den än (men hon klarar inte av att använda en dator själv heller) och den är mindre robust också och hon inte är särskilt försiktig med sina leksaker. 

Vi valde en DSi istället för en DS för hon älskar att leka med kameran.

Hoppas att det hjälper! 
    Tack tack Låter toppen.
  • aktuelle

Toppen med så många förslag! Dottern fyller fyra i slutet av december och hon kommer få ett DSi. Måste fixa några spel, men jag visste inte vilka hon skulle tänkas gilla. Miffy lät toppen, samt syrran min har nämnt dora och peppa pig också :) nu känner jag att jag har lite koll. Än bättre att höra att det är flera som gillar samma, då borde det stämma :P

TACK! 

• PernillaB

Vi köpte en bra spelkonsol till vår treåring förra året när vi åkte till Thailand. Från airshoppen på Thomas Cook Airlines. Fanns nog drygt 10 spel inprogrammerade och fungerade alldeles utmärkt som tidsfördriv. Tyvärr fungerar den inte längre då lillasyster fick tag på den och kastade den i golvet, men tur att vi då inte hade lagt ut så mkt pengar på en spelkonsol! När vi åker i år så ligger en likadan och väntar på storebror i flygplanssätet...

Svar på tråden Gameboy/Nintendo DS till 3-åring? Vilka spel?