• livet leker

Skulle ni reklamera en soffa som såg ut såhär?

Köpt på MIO för en månad sen, det blir "avtryck" efter mans etat i den, dessutom får man STÖTAR av den, när barnen ligger i den står hårstråna rakt upp på deras huvuden När nån kommer för nära smäller det till..

Tyget är inte deras ordinarie utan ett "kampanjtyg"

Skulle ni reklamera den?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-17 19:45
    Vi ska få välja nytt tyg och få en ny soffa :)))

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-30 15:34
    Velar mellan tyget chicago black och dark grey.. har du nån av dom? Så svårt att se på en tygbit hur soffan ser ut..

Har du möjligtvis kort i datorn så jag kan få se..? Tusen tack på förhand
  • Svar på tråden Skulle ni reklamera en soffa som såg ut såhär?
  • susieq82

Absolut. Ni har väl öppet köp på den ett tag?

provsatte ni den i affären och den inte såg ut på detta sätt så tycker jag defenetivt att ni ska göra det.

Jag vet att de har många olika tyger och denna ser ut precis som du säger vara en av de billigare varianterna.
    Jag skulle nog rekommendera en vi har som heter "sit down"  i mörgrått tyg...lite räfflat i grövre tyg om man säger så och lätt att ordna om man skulle spilla något.

• livet leker
    susieq82 skrev 2010-11-13 23:15:17 följande:
    Absolut. Ni har väl öppet köp på den ett tag?

provsatte ni den i affären och den inte såg ut på detta sätt så tycker jag defenetivt att ni ska göra det.

Jag vet att de har många olika tyger och denna ser ut precis som du säger vara en av de billigare varianterna.
    Jag skulle nog rekommendera en vi har som heter "sit down"  i mörgrått tyg...lite räfflat i grövre tyg om man säger så och lätt att ordna om man skulle spilla något.
    oki tack, soffan vi provsatt i va ju klädd i nått nyg dom hade som ordinarie,och den va slät o fin, absolut inte som våran ser ut! Och vad jag stör mig på att man får stötar så det fan gör ont

Öppet köp har vi inte eftersom dom syr upp soffan efter beställning. Vi vill ha denna modell, men gärna ett tyg som är av bättre kvalitet..
  • livet leker

inga fler reaktioner trots 45 som läst?

• Linda1976

hm..... har ni köpt tyget utan att provsitta den aktuella kvaliteten kan det nog bli svårt....

Man kommer inte så långt med "vi trodde den skulle va bättre".  Men det skadar ju inte att prata med dem iaf.... Tycker det ser ut som om tyget ger med sig i stretchen, men som sagt, man får det man betalar för, oftast.  

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • elektra1

skulle lämnat tillbaks, sådär ska inte en ny soffa se ut.
    Inte ska man få stötar heller. Då är det något fel.
    Har aldrig fått stötar av våra soffor vi haft.

• livet leker
    Linda1976 skrev 2010-11-13 23:26:13 följande:
    hm..... har ni köpt tyget utan att provsitta den aktuella kvaliteten kan det nog bli svårt....

Man kommer inte så långt med "vi trodde den skulle va bättre".  Men det skadar ju inte att prata med dem iaf.... Tycker det ser ut som om tyget ger med sig i stretchen, men som sagt, man får det man betalar för, oftast.  
    I så fall tycker jag som ska uppge att tyget vi valde blir såhär till skillnad från det tyget dom har i butiken. Man tar ju förgivet att tyget är anpassat till en soffa man ska sitta i och inte ha som prydnad på väggen.
  • Linda1976
    livet leker skrev 2010-11-13 23:29:20 följande:
    I så fall tycker jag som ska uppge att tyget vi valde blir såhär till skillnad från det tyget dom har i butiken. Man tar ju förgivet att tyget är anpassat till en soffa man ska sitta i och inte ha som prydnad på väggen.
    Men om det var ett kampanjtyg kanske det är sämre kvalitet, och det blir sittmärken i det. Tycker det är värre att det blir så man får stötar. Ring och prata med butikschefen. De flesta vill ha nöjda kunder.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • livet leker
    Linda1976 skrev 2010-11-13 23:32:59 följande:
    Men om det var ett kampanjtyg kanske det är sämre kvalitet, och det blir sittmärken i det. Tycker det är värre att det blir så man får stötar. Ring och prata med butikschefen. De flesta vill ha nöjda kunder.
    ska göra det får se vad dom säger..
  • livet leker

Dom har varit här nu och säger att det inte är en godkänd reklammation att tyget blir "buckligt" och att dom som jobbar i butiken slätar ut tyget i soffan flera ggr om dagen, va fan vaddå lurade.. Och stötarna skulle han kolla upp varför det blir så..

• SVejsan

Stötarna är ju vanlig statisk elektricitet... Det är kombinationen av kläder/material i tyget och vad ni har på golvet som gör det. Kommer ni inte få lämna tillbaka för det heller... "Jorda" soffan vetja... Eller spreja på antistatmedel/sköljmedel... 

Svar på tråden Skulle ni reklamera en soffa som såg ut såhär?