• luckychica

rosa flytningar m. molvärk?! någon erfaren hjälp. första gången för mig!

Skulle behöva lite råd o se vad ni andra tycker..

I fredags kväll märkte  jag att jag hade lite ljus rosa färg i mina flytningar. Det märktes bara när jag hade varit på toa på pappret. O nästa gång jag var på toa var där inget. Sen kom det lite till nästa gång. Och så har det hållt på fram till nu. Blir liksom inget av det? Hade vad som kändes som mensvärk och ont i svanken natten mellan fre och lör (jobbade natt) och trodde mensen kanske skulle komma tidigt men den kom aldrig. Har inte haft mer värk sedan dess bara rosa då och då när jag varit på toa. Brukar alltid ha mensvärk när jag har mens.. aldrig såhär.. och har aldrig mellanblödningar!

Senaste jag blödde var den 23/10 .. då bode ÄL varit ca 5/11.. BIM 19/11.. och denna blödningen eller flytningarna vad man nu ska kalla dom för började den 12/11 vilket blir ÄL+8.

Hoppas någon därute kan hjälpa mig så man blir lite klokare!

• Svar på tråden rosa flytningar m. molvärk?! någon erfaren hjälp. första gången för mig!
  • ChAlAn

UNgefär så var det för mig när jag blev gravid. En så kallad oplanerad graviditet som jag blev medveten om långt innan jag väntade mensen. Jag fick liiite blod på pappret och hade efter det känningar i mage och svank. Testade dagen innan jag väntade min mens och visst sjutton var det possitivt.

Håller tummarna för att du får det svar du vill ha!

• luckychica
    ChAlAn skrev 2010-11-14 08:51:55 följande:
    UNgefär så var det för mig när jag blev gravid. En så kallad oplanerad graviditet som jag blev medveten om långt innan jag väntade mensen. Jag fick liiite blod på pappret och hade efter det känningar i mage och svank. Testade dagen innan jag väntade min mens och visst sjutton var det possitivt.

Håller tummarna för att du får det svar du vill ha!
    tack så mycket för svar! jag misstänker också det. Men vi får se! :)
  • ungmamma2010

Hade mens den 22 och hade äl ca 6. Och i onsdags så fick jag en svaaag rosa flytning, och jag har det fortfarande, nu är det mer brunt dock. Och det har aldrig vart mer än ooootroligt sparsamt! Får en mensvärk man blir handikappad av, mycket riklig mens med klumpar i (ursäkta detaljerna) i vanliga fall och nu har det bara varit lite mensvärk, och INGETING i jämnförelse med mensen. Igår fick jag dessutom som en snabb elstöt i livmodern, som tusen nålar typ. Och om jag inte minns fel så hade jag det sist jag var gravid, då det tyvärr slutade i ma/mf..
    Så nu hoppas jag och håller tummarna för oss! =)

It's a child, not a choice <3
  • luckychica

för dig med! ingen mer som har några svar? :/

• Mumin80

Båda mina graviditeter har börjat med röd/bruna flytningar/blödningar. I första graviditeten så var det t.o.m. lite blod, vill jag minnas, som kom precis på BIM och höll på i 3-4 dagar. I denna graviditet var det rosa-bruna flytningar i 2-3 dagar, inte vid varje toabesök men nästan. Kom 3 dagar före BIM. Givet erfarenheterna från första graviditeten så testade jag mig denna gång på BIM och det va ett hur fint starkt plus som helst. Är i vecka 10 nu, får hoppas det stannar. 

Jag tycker att det är snällt av min kropp att tala om att jag är gravid, på ett sätt som jag nu väldigt lätt och tidigt kan identifiera  

• luckychica
    ChAlAn skrev 2010-11-17 12:58:46 följande:
    Hur går det för er tjejer? Några förändringar?
    Jag testade idag igen med rfsu men det var neg. men jag ger mig inte! jag känner mig sten säker på att jag är! det är en känsla i kroppen! (det står på rfsu att man kan testa from bim dagen.. så det är kanske för tidigt?) har bim på fredag.. håller på att bli galen här hehe man vill ju så gärna veta!

Sen har jag varit så fruktansvärt trött! helt utmattad just nu. sover i konstiga banor.. inatt sov jag 22-3,30 sen kunde jag inte sova mer.. somnade vid 09 o vakna nu vid 1530 tiden! det är helt sjukt.. för så här brukar jag inte hålla på.. o när jag väl är vaken vill jag bara lägga mig igen! så jag vet inte om det är en symtom.. men det är ovanligt för mig!
  • Ninja85

Sen jag slutade med p-piller så har jag fått ljust rosa och/eller bruna flytningar innan mens. Brukar komma ljust rosa 2 agar innan och sen gå över till bruna när det närmar sig. Men det är ju inte riktigt samma som för ts, som fick det mycket tidigare än så!

• luckychica
    Ninja85 skrev 2010-11-17 18:42:12 följande:
    Sen jag slutade med p-piller så har jag fått ljust rosa och/eller bruna flytningar innan mens. Brukar komma ljust rosa 2 agar innan och sen gå över till bruna när det närmar sig. Men det är ju inte riktigt samma som för ts, som fick det mycket tidigare än så!
    hej... nej inte riktigt så.. flytningarna kom en vecka innan BIM... och dom försvann ca 2 dagar efter.. plus att jag hade 'mensvärk' och ont i ryggen precis som mensen var på väg.. men poff så försvann det med efter några timmar.. har inga flytning nu bara lite ont i ryggen och det sticker till i magen emellanåt.. sen har jag ju trötthet som bara den! känns som man bara sover o sover o sover! hehe
  • Ninja85

Tror nog det kan vara ett positivt tecken. Sökte mycket då jag fick rosa flytningar första gången för jag undrade om det kunde vara ett bra tecken, verkade som att många som blir gravida får rosa flytningar innan eller vid den period de ska ha mens, istället för mens då.

• luckychica
    Ninja85 skrev 2010-11-17 19:02:04 följande:
    Tror nog det kan vara ett positivt tecken. Sökte mycket då jag fick rosa flytningar första gången för jag undrade om det kunde vara ett bra tecken, verkade som att många som blir gravida får rosa flytningar innan eller vid den period de ska ha mens, istället för mens då.
    jo jag hoppas ju på de! men vi får se...
Svar på tråden rosa flytningar m. molvärk?! någon erfaren hjälp. första gången för mig!