• Anonym (Va F*N?)

Fick helt plötsligt mens 4 dagar för tidigt??

Jag fattar ingenting!!!!!
    Har gått här och verkligen TROTT jaa nästintill varit helt 100 säker på att jag blivit gravid denna månaden! Har haft symtom som jag aldrig haft innan och kände mig helt säker.
    NU helt plötsligt fick jag fick jag mens igår?! Va f*n!?
    Hur kan man få mens 4 dagar för tidigt när ens cykel är regelbunden på 28 dagar?
    Kan nån hjälpa mig??

• Svar på tråden Fick helt plötsligt mens 4 dagar för tidigt??
  • Anonym

Skulle kunna varit jag som skrivit. Hade EXAKT likadant för 3 månader sedan. Beställde tom gravtest.

Misstänker nästan ett väldigt tidigt MF. Har ingen annan förklaring. Månaderna efter har jag haft spottings vilket jag heller inte haft tidigare och det skulle ju också kunna bero på det isf tidiga MF:et och att hormonerna kom lite ur balans.

• Anonym

fast även med en helt regelbunden cykel så kan det faktiskt hoppa nån enstaka gång, jag har haft min regelbunden sen jag fick mensen vid 12 års ålder..och den har hoppat 4 ggr..en gång vet jag inte varför..de andra tre ggr graviditeter..ett missfall i vecka 7 en abort i vecka 12 å gravid i vecka 30..
    Så visst kan den komma tidigt ibland..men kännder du osäker testa dej eller ring en BM å kolla upp dig 

• Anonym (Va F*N?)
    Anonym skrev 2010-11-14 10:36:01 följande:
    Skulle kunna varit jag som skrivit. Hade EXAKT likadant för 3 månader sedan. Beställde tom gravtest.

Misstänker nästan ett väldigt tidigt MF. Har ingen annan förklaring. Månaderna efter har jag haft spottings vilket jag heller inte haft tidigare och det skulle ju också kunna bero på det isf tidiga MF:et och att hormonerna kom lite ur balans.
    men shit.... jag blir så lessen.
    jag fattar verkligen ingenting...
    Hur är det nu med din cykel?  Har den blivit okej igen!?
  • Anonym (Va F*N?)
    Anonym skrev 2010-11-14 10:39:54 följande:
    fast även med en helt regelbunden cykel så kan det faktiskt hoppa nån enstaka gång, jag har haft min regelbunden sen jag fick mensen vid 12 års ålder..och den har hoppat 4 ggr..en gång vet jag inte varför..de andra tre ggr graviditeter..ett missfall i vecka 7 en abort i vecka 12 å gravid i vecka 30..
    Så visst kan den komma tidigt ibland..men kännder du osäker testa dej eller ring en BM å kolla upp dig 
    Jaa det är klart att det finns anledningar och kanske det bara blev så denna månad! Men frustrerad blir man iaf...
  • Anonym
    Anonym (Va F*N?) skrev 2010-11-14 10:40:30 följande:
    men shit.... jag blir så lessen.
    jag fattar verkligen ingenting...
    Hur är det nu med din cykel?  Har den blivit okej igen!?
    Ja cykeln är tillbaka som en klocka...eller första efter var 29 dagar då ÄL var en dag sen. Nu senast 28 dagar som alltid.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-11-14 10:39:54 följande:
    Jag hade aldrig misstänkt MF om det inte vore för alla gravsymtom.
  • Anonym (Va F*N?)
    Anonym skrev 2010-11-14 10:49:57 följande:
    Jag hade aldrig misstänkt MF om det inte vore för alla gravsymtom.
    då borde mina symtom försvinna rätt snart!?

Tack för ditt svar i alla fall!
  • Anonym
    Anonym (Va F*N?) skrev 2010-11-14 11:06:15 följande:
    då borde mina symtom försvinna rätt snart!?

Tack för ditt svar i alla fall!
    Aha...dina symtom kvarstår? Men är du helt hundra på att det är "riktig" mens då? Det kan inte vara en stor nidis eller en så kallad mensliknande blödning trotts att du faktist är gravid?

Mina symtom försvann ca 1-2 dagar innan blödningen kom vilket ock så känns misstänksamt för hade det varit PMS hade det gått över typ dag 2 i mensen.
  • Anonym (Va F*N?)
    Anonym skrev 2010-11-14 11:10:55 följande:
    Aha...dina symtom kvarstår? Men är du helt hundra på att det är "riktig" mens då? Det kan inte vara en stor nidis eller en så kallad mensliknande blödning trotts att du faktist är gravid?

Mina symtom försvann ca 1-2 dagar innan blödningen kom vilket ock så känns misstänksamt för hade det varit PMS hade det gått över typ dag 2 i mensen.
    jo mina symtom finns kvar ännu... men andra dagen med blödning nu. dock rätt sparsam ändå för att vara mens, men jag vet inte... har ont i magen, men inte på samma sätt som mensvärk utan det känns mer på bara en punkt...
    dock rätt ont i ryggen oxå. men inte nere i underlivet som brukar pulsera annars...
    ähh.. jag får vänta och se nu... jag pallar inte att analysera varende sak och så visar det sig motsatsen sen!!
    Jag väntar ett tag och så får vi se vad som händer!
    Tack för din peppning i alla fall!
    Det värmde!
  • Anonym

jag va stensäker att jag va gravid den här månaden men även jag fick min mens 4 dagar tidigt skulle ha den på mån men fick den i torsdags =/ gjorde ett test oxå som va negativt

• Anonym (Va F*N?)
    Anonym skrev 2010-11-14 23:09:44 följande:
    jag va stensäker att jag va gravid den här månaden men även jag fick min mens 4 dagar tidigt skulle ha den på mån men fick den i torsdags =/ gjorde ett test oxå som va negativt
    F*N va surt! jag vågar inte ta nåt test...
    det borde vara omöjligt för kroppen att j*vlas så förbannat!
    Åhhh...
  • Anonym (E)

Jag har också en relativt regelbunden mens på ca 28 dagar. Förra månaden kom min mens fyra dagar sent, den här månaden kom den 6 dagar tidigt. Man blir helt snurrig.

Nu har jag blött sen i torsdags, men det är fortfarande inte som mens riktigt, mer som blodiga flytningar. Men blir mer och mer blod i flytningarna ju fler dagar som går.

• Anonym

TS - precis samma som för mig. Jag har också fortfarande symptom (mest illamående och ont i ryggen, vilket jag aldrig har vi mens annars). Antar att kroppen kan jävlas rätt rejält.. Obestämd

• Anonym (Va F*N?)
    Anonym (E) skrev 2010-11-15 13:05:40 följande:
    Jag har också en relativt regelbunden mens på ca 28 dagar. Förra månaden kom min mens fyra dagar sent, den här månaden kom den 6 dagar tidigt. Man blir helt snurrig.

Nu har jag blött sen i torsdags, men det är fortfarande inte som mens riktigt, mer som blodiga flytningar. Men blir mer och mer blod i flytningarna ju fler dagar som går.
    skit asså att det ska strulas så.... detta är förstå gången det händer... har ju alltid haft menscykel som en klocka... men men... nån gång så ska det väl strulas också... och självklart nu när jag faktiskt verkligen trodde att det kunde vara nåt!!
    Anonym skrev 2010-11-15 17:33:31 följande:

TS - precis samma som för mig. Jag har också fortfarande symptom (mest illamående och ont i ryggen, vilket jag aldrig har vi mens annars). Antar att kroppen kan jävlas rätt rejält.. Obestämd

Att det kan va så.... jag känner fortfarande av symtomen och tror att blödningen har avtagit lite. Men vi får se vad som händer! Har du tagit något test?
  • Anonym (L)
    Anonym (Va F*N?) skrev 2010-11-15 20:50:55 följande:
    skit asså att det ska strulas så.... detta är förstå gången det händer... har ju alltid haft menscykel som en klocka... men men... nån gång så ska det väl strulas också... och självklart nu när jag faktiskt verkligen trodde att det kunde vara nåt!!
    Anonym skrev 2010-11-15 17:33:31 följande:

Att det kan va så.... jag känner fortfarande av symtomen och tror att blödningen har avtagit lite. Men vi får se vad som händer! Har du tagit något test?

(missade att lägga till L:et i förra inlägeet, men det var jag som skrev inlägg 13)

Nej, jag har inte testat. Har du? Jag väntar nog till nästa bim...

• Anonym (Va F*N?)
    Anonym (L) skrev 2010-11-15 21:00:54 följande:

(missade att lägga till L:et i förra inlägeet, men det var jag som skrev inlägg 13)

Nej, jag har inte testat. Har du? Jag väntar nog till nästa bim...

Nej. Men jag väntar nog jag med!
    Känns så hopplöst just nu... så jag tar en dag i taget!
  • AnnaNil33

Jag har åxå fått en konstig blödning 3 dagar för tidigt. Fattar inte varför kroppen ska jävlas hela tiden. Konstig värk i magen o i ländryggen samt huvudvärk  Sen har jag även haft ÄL 
    Fattar ingenting. Var skendräktig  (som min ömma moder kallade det för) förra gången o hade alla tecken trots det var det negativt gravtest.
    Underligt dock med så tidig mens om det nu är detta
    Vad gör man?? Gillar läget??

Svar på tråden Fick helt plötsligt mens 4 dagar för tidigt??