• Anonym (hundägare)

Min hund har bitit hål o golvet, vad göra??

Jag var bora ett tag igår, inte mer än jag har vart innan... när jag kom hem så hade en av hundarna, drygt ett år, (har en som är 5år med, men hon biter aldrig på något o har aldirggjort) bitit ett stort hål o golvet.. eller hon har lixom bitit upp plastmattan som är i köket, dragit upp stora delar...

vad ska jag göra?? hur ska jag kunna lämna henne igen? funderar på om ja måste köpa en "munkorg" som hon får ha när hon är ensam...

hur ska jag göra med golvet?? jag kan ju inte ha ett hål i köket, men jag har inte jätte mycket pengar heller, men plastgolv kanske inte kostar allt för mycket?? hur går jag tillväga..

är så otroligt ledsen att hunden gjorde detta, visst har hon tuggat på saker ibland, men aldirg något så här allvarligt =(

• Svar på tråden Min hund har bitit hål o golvet, vad göra??
  • våratlillaliv

Lägg en matta över? ;P
    Bor du i hyresrätt? Eller äger du boendet?
    Är det linoleummatta du har?
    Har hört att det är svårt att lägga själv och det är många som misslyckas med det.
    Så då bör man hyra i någon för jobbet och det kan ju som sagt kosta lite.

• rosyposy

Du har inte någon drulle försäkring eller hemförsäkring som kan ersätta dig för detta?

Bor du i hyresrätt? I sådana fall så kommer du väl troligen bli ersättningsskyldig för att reparera golvet.

• Anonym (hundägare)

bor i hyresrätt..

täcker hemförsäkring detta??

kan man be om hjälp av hyresvärd, eller måste man lösa det själv??

vet någon vad sån plastmatta kostar ungefär? tjovk,plats, i träliknande färg..

• Cartier

Hände en kompis till mig också. Hon hade sån tur att dom hade lite spillbitar kvar så de kunde lägga en ny matta på det drabbade området`och det blev inte så fasligt dyrt i slutändan, sura pengar är det ju förstås ändå. Det beror ju dock lite på hur stort område hon har dragit upp?

• Anonym (Buse.)

Lägg klickgolv över. Finns för en billig peng på IKEA! Då blir det trä och hundarna kan inte bita sönder det igen.

• Anonym (hundägare)

det är ca 1*1meter typ..hålet...

känns jätte fel..o fult ser det ut med...

vad kostar ca nytt golv då??

• Anonym (Love)

Din hund verkar vara lite understimulerad...

• TheKitten

tips hur du ska göra med hunden:

Ge den tuggben. kliar i tänderna när dom är unga.
    och aktivera hunden så blir dom inte så uttråkade att dom gör dumheter.
    annars är ju munkorg en lösning. men då får man inte vara borta allt för länge då hunden kanske blir törstig.

hoppas de löser sig med golvet.

• våratlillaliv

du kan ju alltid kolla om du får renovera lägenheten, då kan du lägga ny matta. Dom lägger på ca 40 kr i månaden på hyran i 5 eller 8 år, visst blir dyrt i längden men ett alternativ om du inte har så mycket pengar. Brukar stå på deras hyresgäst sida om renovering och vad det kostar. Du kan ju även kolla med dom om att betala allt direkt, dom brukar ha rabatter på inköp utav golv.

• pungspark

Jag hade försökt lösa hålet provisoriskt, och sen struntat i att renovera när tiden är inne, så har du det till godo den dagen du flyttar. Då kan hunden sabba hur mycket den vill. =)

• UntilTheDark

Glöm inte bort det riktiga problemet också. Att ta itu med hunden och stimuleringen.

• Anonym (hundägare)

försöker stimulera henne så mycket jag kan..

okej, ja man kanske kan prata med hyresvärden.. men han är en surgubbe.. känns pinsamt att fråga..

det går lixom inte att laga provesoriskt.. det är ett stort hål.. =(

• Anonym (hundägare)

Känns ju onödigt att fixa golvet innan du tagit itu med det verkliga problemet. 

• Clotilda

När jag bodde i hyresrätt kunde man beställa nya golv mot ett litet påslag på hyran. Tror jag lade i tre rum och betalade 71 kr/månaden. Inte så farligt.

• Clotilda

Fast jag ska tillägga att det var ett kommunalt bostadsbolag och jag är inte övertygad om att privata funkar likadant. Jag hade ringt till Hyresgästföreningen och hört mig för först, om jag hyrde privat.

• Anonym (hundägare)

nu har hon inte biti mer på flera dagar.. vet inte varför hon gjorde så =/

en kompis kan lägga golv,så hon ska lägga laminat golv här..

• Anonym (hundägare)

Har hon varit själv då?

• Anonym (hundägare)

ja hundarna är själva lite varje dag när jag och mitt barn är på aktiviter på öppna förksolan..

Svar på tråden Min hund har bitit hål o golvet, vad göra??