Min bebis tittar på tv- normalt?
Min 8 veckors äälskar att se på tv. Om jag sitter framför tv:n och så sitter han med och tittar och pratar med tv:n..
Hur tidigt gjorde era bebisar det? Något ni känner igen?
Min 8 veckors äälskar att se på tv. Om jag sitter framför tv:n och så sitter han med och tittar och pratar med tv:n..
Hur tidigt gjorde era bebisar det? Något ni känner igen?
om jag förstått det är det inte ovanligt att bebisar fastnar i tv:n, eftersom den hela tiden kastar ut färger, ljud osv. Bebisen kan då inte riktigt värja sig för alla intryck som kommer, kan inte slita bort blicken med en risk att bli överstimulerad i slutändan. Men jag kan inte påstå att jag har en vetenskaplig källa på det hela.
Min son på 3 månader gillar oxå tv:n väldigt mkt, vänder man honom så vrider han huvudet så han ser. Pratar och skrattar hela tiden.
Min dotter låg ofta och skrattade åt tv-n när hon var liten. Speciellt den gamla konsum-reklamen och fotbollsmatcher
Klart att det kan bli mycket intryck för en så liten, men nån måtta får det väl vara. Hellre än nöjd bebis i 10 minuter när man tex ska laga mat!
oj! sover han inte alls på hela dagarna? blir han inte ledsen och gnällig då?
Haha ja här är en till som har en liten bebis (3 månader) som är jättefascinerad av TV:n. Jag försöker att placera honom så att han inte ser tv:n, men rätt som det är så har han vridit hela huvudet för att titta ändå... haha... men det blir max några minuter per dag som jag låter honom "titta"... han ääääälskar det!!!
VÅr son (10 mån) har också alltid gillat tv:n (playhouse disney) :)
Han får titta en stund på morgonen och ev. en stund på kvällen också....men vi har inte tv: n på på dagen...jag tycker det räcker med morgon/kväll...men det är skönt att han gillar det så jag får "fria händer" en liiiiten stund....annars vill han BARA klänga och hänga på mig...väldigt mammig....:)
låter rätt tiungt och jobbigt får jag säga..du har inte funderat på att testa själ? Min dotter var ungefär lika lättsövd och lika närhetskrävande som din och det var en befrielse ibland. Men själ sitter de ju mot huden på en och blir trygga samtidigt som man kan röra sig. Och hon vaknade inte heller eftersom hon somnade ju när jag rörde mig redan, tex på promenad eller nåt. Ibland funkade det att ligga ned och amma och sen väääääldigt försiktigt och obekvämt rulla iväg från henne utan att hon märkte det hehe
öhm SJAL inte själ hahaha
Jag har en liten kille på snart 4 månader som oxå älskar att titta på tv...hur man än vänder och vrider han så försöker han titta på den
Här har ni en till, har en tjej på 9 veckor som sitter med stora uppspärrade ögon och ett leende på läpparna om man sitter i soffan med henne och hon råkar sitta framåt och se TV:n
Det är väl så att de ser alla färger och nyanser och fascineras av det.
här är en till som har en pojke på 3 månader som älskar att titta på tv...han vänder och vrider på huvudet för att få se på tvn...när han sitter i babysittern framför den sprattlar han skrattrar oc pratar en himmla massa!