Hur fan orkar man? Tiggande barn
Har ett barn på 20 månader som jämt tigger kex....Kan kalla barnet för Per. Det första Per gör på morgon är att ställa sig och peka på skafferiet och vill ha digestive. Givetvis blir det inte några kex innan frukost.
Samma sak när vi kommer hem frn dagis. Men där blir det kanske ett kex 3-4 ggr i veckan då det är en stund efter mellanmålet på dagis och tills den riktiga maten är klar.
Nu idag sov Per i sin vagn 1.5 h. Det första han gör nar han kommer in. Jo ställer sig vid skafferiet.
Har erbjudit banan och leverpastej smörgås med mjölk. Men NEJ NEJ NEJ.... Han har nu skrikit sig hes i 20 min och några tårar kommer.
Jag började gråta och satte mig på golvet. Då kom han fram och drog i mig och rev mig.
Det här beteende har hållt på i ca 1 månad. Han äter knappt någon annan mat som vi serverar. Yohurt och havrefras går bra.
Det värsta va nog förra veckan när vi va på kalas då började han tigga hos dom vi va hos. Han trodde dom hade kex hemma....
Vi ska snart få tid för op av mandlar och polyper, så han äter allmänt dåligt och har gått ner i lite i vikt.
Men det är just det här tiggeriet jag vill bli av med. Hur fan ska jag göra.