Jag går sönder snart och jag vet inte vad jag ska göra!
Hej!Jag blir helt förstörd snart och jag vet inte vad jag ska göra.
Vi har en liten kille på snart 4 år och han är helt hopplös. Allt går bra på dagis men visst trotsar han där också och testar gränser. Han är på dagis till 16.00 och har en lillebror på snart 2 år som går på samma avdelning, han är jättesnäll mot lillebror på dagis och ingen annan får vara dum mot honom och han gtar hand om honom hela tiden.
Sen kommer vi hem och lillebror är jättemammig och skriker och gråter när jag inte kan gå och bära på honom. Dom kan leka jättebra ibland men iblan ska han va på han heeela tiden och speciellt när jag ska göra nånting. När vi ska äta så ska han inte äta utan ifrågasätter varför han ska äta sen sitter han och gnäller och klagar på maten i sisädär 20 minuter och vid det laget är jag väldigt uppretad och irriterad. Lillebror sitter snällt och pillar i sig sin mat. Sen talar jag om för honom att äter han inte sin mat blir det ingen tv eller nåt annat och äta då ska han skrika och bråka om det i säkert 15 minuter. Sen ska vi borsta tänderna och då gallskriker han för att han tycker det gör ont vi har köpt en vanlig tandborste nu för vi tänkte att hans eltandborste var för stor men han skriker som en stucken gris för det. Sen när dom ska lägga sig så sover dom tillsammans och så ska det tjaffsas om det en stund. Sen äntligen somnar dom och så kommer deras pappa oftast hem strax efter 19.00 och då är jag helt slut så då vill jag bara lägga mig. Sen säger sonen om han vaknar eller inte har somnat att han ska sova i våran säng och när vi säger nej tjuter han för det. Jag är bara såååååå trött på att behöva tjaffsa och bråka om dom här självklara sakerna vardagsrutinerna.
Någon snäll människa som har några tips på vad jag ska göra????