Vad göra när elementen inte blir varma?
Vi har en del element som inte värms upp, jag har provat att "lufta" dem, men det hjälpte inte. Vem kontaktar vi? Tacksam för snabba tips!
Vi har en del element som inte värms upp, jag har provat att "lufta" dem, men det hjälpte inte. Vem kontaktar vi? Tacksam för snabba tips!
Bor ni i lägenhet? hyresvärden.
Om ni bor i villa får ni ringa nån rörfirma
Ja, vi bor i villa. *suck* Det är det enda jag saknar från lägenheten; att hyresvärden fixade allt...
Om ni har element med vatten i kanske det räcker med att lufta dem?
morning: har ju redan testat det! (se TS)
haha, ibland läser man för fort!
Såg att du redan gjort det.
Då är det nog bara att ringa efter någon "rör-fixar-man"
Vad har ni för värmesystem? Oljepanna? Ger den ut tillräkligt varmt vatten?
Monstermamman: ja, oljepanna, men vi kör på el just nu, oljan är slut. Det här problemet fanns innan vi gick över till el.
Det finns nån liten "pigg" under termostaten. Den kan man trycka in försiktigt några gånger. Det kan vara så att den fastnat på kallt och behöver komma loss för att släppa på värmen igen. Man måste i så fall skruva av termostaten först. Vi har också haft problem med både alltid kalla och alltid varma element. Minerfarenhet är att det är lättare att få igån ett kallt element än att få "stopp" på ett varmt.
Hoppas det ordnar sig!
Vad har ni pannan ställd på för grader? *springer och tittar på vår*
Vi har vår ställd på 92 grader, kanske ni måste höja på sjunten (stavning?).
ullegus: men vi har ju både varma o kalla element på samma gång! Hur hänger det ihop? Får kanske kalla ut rörmockaren i alla fall...