Vilken säng till tvååring?
Ska köpa ny säng till lillkillen som lärt sig klättra ur spjälsängen, men vad ska man välja? Juniorsäng eller växa säng? Jag är nästan inne på att köpa en vanlig 90säng på en gång. Nån med bra förslag?
Ska köpa ny säng till lillkillen som lärt sig klättra ur spjälsängen, men vad ska man välja? Juniorsäng eller växa säng? Jag är nästan inne på att köpa en vanlig 90säng på en gång. Nån med bra förslag?
Vi köpte en sk dagbädd eftersom vi har ett elementrör på golvet som gör att man inte kan putta sängen ända in till väggen. Dagbädden har "sänggavlar" på tre sidor så dottern kan inte ramla ner mellan sängen och väggen.
I övrigt är den som en vanlig 90-säng
Så jag röstar på en "riktig" säng! Tycker man den är stor kan man ju bunkra upp med täcke vid fotändan, eller masssa mjukisdjur
90-säng! Det är inte mysigt att ligga och läsa godnattsaga i en växasäng, eller sova bredvid när det behövs
Vi har en "riktig" säng dock bara 80 bred (ärvd) som dottern började använda när hon var två. Hade stödbräda första året om jag minns rätt.
Jätteskönt att ha en fullång säng när man ligger och myser med en saga vid läggdags! (och att kunna gå och lägga sig i när hon nattvandrar och det blir trångt i dubbelsängen ) Enda hållbara argumentet för en junior- eller växa säng är väl egentligen att man vill ha mer golvyta i rummet...
Tack för svaren. Då tänker ni i mina banor alltså. Sådär med tre väggar tänkte jag faktiskt på. Rummet är stort så plats för en stor säng finns. Kanon då ska jag börja söka nåt bra och gärna prisvärt.
Vi köpte en juniorsäng efter att vi testat att vara utan sida på spjälsängen. Den är ungefär 80 bred och 160 lång. På så vis kan vi ligga hos honom när han ska somna.