• psykfall13

Lervia symaskin från Lidl...

För över ett år sen köpte jag en symaskin från Lidl som heter Lervia, och den har inte riktigt funkat som den ska nånsin.
    Men nu har jag tittat lite mer på den, och det är undertråden som trasslar. Den har nån skum inbyggd mekanism så man måste plocka ur en grej att stoppa undertråden i osv.

Och det står i instruktionsboken att om man har varit och pillat bort hela alltihopa där bakom (som är stället där tråden trasslar sej varje gång man kör med symaskinen) så gäller inte garantin längre. Men det är ju just där den är "paj" eller vad det nu är, så vad sjutton ska jag göra?

Är det någon som känner till nåt om den här symaskinen över huvud taget? För jag litar inte riktigt på den...

Överlever
  • Svar på tråden Lervia symaskin från Lidl...
  • Mamma 24 7

Jag köpte också en symaskin från Lidl. Minns inte märket men det var säkert samma....hade också problem med undertråden, det hände redan andra gången jag använde den. Fick utan problem med kvitto lämna tillbtaka den. Köpte en likadan senare och även den trasslade till det med undertråden. Även denna gång inga prloblem att lämna tillbaka den helt enkelt. Har nu köpt en begagnat Singer istället, som går som tåget.
    Lidl brukar ha bra grejer, mannen har handlat bl a mycket verktyg där som varit kanon. Men symaskinerna verkar inte vara någon hit. Som tur är är de mycket trevliga där, har man bara kvitto så är det inga problem alls att lämna tillbaka. Jag minns inte om jag varit och "pillat" någonstans i maskinen, men det var inga problem. Och det kan ju vara ett känt fel om det är fler som lämnat in, så det är säkert inga problem att lämna in den. Det är bara att prova! Lycka till!

• Tola

har tyvärr inget svar på din fråga.
    Men jag letade mycket info innan jag skulle skaffa mig en egen maskin.
    Och det jag kom fram till var att aldrig köpa en bvillig ny maskin utan
    lägga pengarna 1000-1500 på en begagnad maskin, tex husqvarna från 70-talet!

(o det dumma var att jag fått precis en sån av min pappa, men tyckte det var så gammal at jag ställde ner den i förrådet. DÅ fixade jag ioprdning den o det är helt klart bästa maskinen jag använt. En husqvarna 2000. Går perfekt

• psykfall13

Jag hoppas jag har kvittot kvar efter så lång tid och att det går att lämna tillbaka. Ska absolut ge det en chans.

Har också funderat nu på att lägga pengar på en Husqvarna istället, för dom har jag bara bra erfarenheter med. Flört

Överlever <3
Svar på tråden Lervia symaskin från Lidl...