• blivande fsk lärare

pris för postförskott??

Hej
    Är det ngn som har en uppfattning om vad det skulle kosta att skicka en klocka mot postförskott??
    Jag funderar på att köpa en på blocket men vill då att de skickar den mot postförskott men har ingen aning om hur dyrt det är...

• Svar på tråden pris för postförskott??
  • Frontline
    Coursell skrev 2010-11-14 18:42:13 följande:
    Man måste ha företag för att kunna skicka mot postförskott för det första...sen är det ganska dyrt har jag för mig...
    Nej det behöver man inte ha, iaf enligt postens hemsida så kan privatpersoner skicka med postförskott...

www.posten.se/c/info_postforskott
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    Coursell skrev 2010-11-14 19:08:43 följande:
    Nu blev jag jätteglad och följde länken, men den visar vad du som företagare kan göra Synd.
    Det står så här på sidan när jag söker om postförskott

Du skrev: Hur fungerar postförskott?

Postförskott är ett säkert och enkelt sätt att försäkra dig om att du får betalt för din vara. Tjänsten kan användas både av privatpersoner och företag. För att du ska kunna skicka med Postförskott behöver du ett Plusgiro- eller Bankgirokonto. Mer information finns på: Postförskott

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • cloudberry79

Annars kan man (så vitt jag vet) skicka saker via bussgods mot efterbetalning, utan att ha pg eller bgkonto.

If you love me - please don't feed me!
  • Coursell
    Frontline skrev 2010-11-14 19:36:47 följande:
    Det står så här på sidan när jag söker om postförskott

Du skrev: Hur fungerar postförskott?

Postförskott är ett säkert och enkelt sätt att försäkra dig om att du får betalt för din vara. Tjänsten kan användas både av privatpersoner och företag. För att du ska kunna skicka med Postförskott behöver du ett Plusgiro- eller Bankgirokonto. Mer information finns på: Postförskott

Kanon
    Sorry ts att vi blev lite ot
  • blivande fsk lärare

åh bra för alla svar, jag vet iof inte om jag blev så mycket klokare men jag antar att man kunde skicka som privatperson... får se vad han skriver som jag ska köpa klockan av...

• Coursell
    blivande fsk lärare skrev 2010-11-15 07:57:26 följande:
    åh bra för alla svar, jag vet iof inte om jag blev så mycket klokare men jag antar att man kunde skicka som privatperson... får se vad han skriver som jag ska köpa klockan av...
    Sorry om jag gjorde dig förvirrad  (mitt vetande var nog några år för gammalt )
Svar på tråden pris för postförskott??