• Susanne84

När får man börja träna efter förlossning?

Hej! Födde en vacker tös den 9/10 och har haft tur och blivit av med dem flesta kilona men har den där lilla sista bulan kvar. Känner ingen panik men när får man börja träna lite lätt och göra lite sitt ups och så? Tacksam för svar

• Svar på tråden När får man börja träna efter förlossning?
  • anju79

Tror att man skulle vänta till efter efterkontrollen. Ut o gå o sånt är ok men större ansträngning ska man nog vänta på om jag kommer ihåg rätt.

• Boosse

Läste i ett häfte jag fick med mig hem (födde för 3 veckor sedan) att styrketräning och konditionsträning skall man vänta 2 månader mer. Muskelpaketet på magen har ju särat på sig, så det behöver tid att växa ihop först om jag inte har helt fel. "Raka" sits ups stod det speciellt att man skulle undvika!

• kickan89

I häftet jag fick med mig från förlossningen står det att man kan börja göra situps när man klarar att knipa samtidigt.
    Jag frågade om träning innan jag åkte hem och då sa de att om man tränat mycket innan och under graviditeten så kan man iprincip träna direkt. Det viktiga är att man tränar upp bäckenbotten först bara innan man börjar styrketräna och typ hoppa och springa. Det är vad de sa när jag frågade i alla fall :)

• Busymommy

undrar samma, vill börja spela innebandy! fick en bebis 27 nov.
    man hör så olika...

Svar på tråden När får man börja träna efter förlossning?