• Jänkmamma

Hund spyr brunt

Jag har en hanhund cairnterrier och dvärgschnauzer på 3 år.
    Idag spydde han brunt, aldrig gjort förrut. Ibland har han spytt gult slem, galla.
    igårkväll när vi var ute och gick mötte vi en stor rottis som han är skogstokig på, han skäller och och drar, så han blir nästan strypt.
    Nu ligger han bara och sover, vill inte dricka.
    Vad ska jag göra, avvakta eller ringa vet?

• Svar på tråden Hund spyr brunt
  • linahelena

ring till vet och prata med sköterskorna där om du känner dig orolig.
    har han bara spytt en gång så antar jag att han ätit något konstigt, eller blivit så ivrig när han mötte den andra hunden så han satte igång magen å spydde upp dagens mat?

• Jezamine

Kontakta en veterinär!

Jag är INTE avstängd
  • LabLover

Du bör prata med närmsta veterinär/djursjukhus och få skötselråd. Ofta kan man avvakta någon dag och behandla hemma. Ring och hör vad du får för råd.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & en bulle i ugnen ♥
  • dezibel

Gammalt blod är brunt så ring Vet. och rådfråga!

• LabLover
    dezibel skrev 2010-11-15 10:01:58 följande:
    Gammalt blod är brunt så ring Vet. och rådfråga!
    Kan också vara avföring vid svår förstoppning eller något hunden har ätit (mina gillar t ex bajs).
  • Joico

Bra att du ringde veterinären, det kan man inte göra för många gånger.

Om han blir "skogstokig" på andra hundar och skäller, drar så han nästan blir strypt så skaffa ett annat halsband. Strypeffekten är ju bara mer triggande och kan dessutom ge skador

• Jänkmamma

Nu har vi varit hos vet och han hitta inget fel på hunden, fast när han kände på magen så sa han att hunden har 1 njure som hänger ner som på en katt, fast det var inget.
    han trodde att hunden var uppjagad av rottisen igår.

• LabLover
    Jänkmamma skrev 2010-11-15 14:34:31 följande:
    Nu har vi varit hos vet och han hitta inget fel på hunden, fast när han kände på magen så sa han att hunden har 1 njure som hänger ner som på en katt, fast det var inget.
    han trodde att hunden var uppjagad av rottisen igår.
    Vad skönt att det inte verkade att vara något. Min ena hund har vid några gånger de senaste åren blivit så sjuk med diarréer och kräkningar att hon blivit inlagd. Det är inget att leka med om det inte går att få stopp på.
Svar på tråden Hund spyr brunt