• InaLo

Ni som väntar tvillingar, hur såg era gravtester ut?

Hej hej!
    Ni som väntar eller har väntat tvillingar,(eller ni som bara vet) var era tester starker eller lika starka som vanligt? Är väldigt nyfiken då jag idag fick +3 på veckoindikator på bim+2, dag 28 av 26 i cykeln. Har även fått jättestarka tester från testlagret där testsrecket är betydligt starker en kontrollstrecket(kolla gärna i mit bildgalleri). Jag är heltsäker att jag inte räknat fel då jag både använt ältester och tempat, plus att jag känner av min äl.
    Kan tillägga att jag varit tre gånger gravid tidigare och aldrig fått så starka tester.
    Är det bara en myt att testet blir starker när man väntar tvillingar.

• Svar på tråden Ni som väntar tvillingar, hur såg era gravtester ut?
  • Amlin

Jag skulle tror att det varierar.

När jag blev gravid första gången så testade jag positivt 3 eller 4 dagar innan BIM, redan då ganska tydligt. Tog ett test till och det var ett tämligen starkt positivt test trots att jag inte kommit fram till BIM än. Det blev en tjej den gången.

Nu testade jag först på BIM och då blev resultatet svagt svagt positivt. Så svagt att min man inte litade på resutatet utan vi väntade två dagar till och testade igen med ett digitalt test med veckoindikator. Det visade på gravid och i "rätt" vecka så att säga. Det visade sig vara tvillingarna som jag väntar nu.

Så för mig var det tvärt om, tvillingarna visade svagare och senare än enlingen. Snart därefter verkar dock min hormonproduktion satt igång för redan veckan därpå drabbades jag av sjukaste andfåddheten och illamåendet från helvetet, men just vid testögonblicket verkar jag haft "normala" eller låga doser hormon i mig.

• Mrs Anna

Mja, svårt att svara på. Jag testade svagt plus på BIM. Men å andra sidan så blev jag flyttad 5 dagar tillbaka på mitt RUL, så stämmer det så testade jag ju svagt positivt tidigt...

• InaLo
    Mrs Anna skrev 2010-11-15 14:03:11 följande:
    Mja, svårt att svara på. Jag testade svagt plus på BIM. Men å andra sidan så blev jag flyttad 5 dagar tillbaka på mitt RUL, så stämmer det så testade jag ju svagt positivt tidigt...
    aja då kanske det är svårt att veta.
    Jag blev bara så paff när det stog +3 på bim+2
    Men jag antar att ala kvinnor och olika graviditeter har oloka hormunnivåer.
  • Amlin

Jag tror att det kan vara lite hur som hellst. Det kanske är tvillingar iom att det var så starkt, eller så har du tidigt hög hormonprodution. Så det behöver ju inte vara en myt bara för att jag inte hade så men samtidigt kan an nog inte säga att tvillingar alltid ger starka testresultat utan det varierar nog.

• InaLo

Det är klart att man inte kan säga något om hurvida det är tvillingar men när jag ringde bm i dag och berättade om de starka testet och +3 på veckointikatorn så sa hon att hon ville boka in mig på ul i v11 eller 12.

• Amlin
    InaLo skrev 2010-11-15 16:36:41 följande:

Det är klart att man inte kan säga något om hurvida det är tvillingar men när jag ringde bm i dag och berättade om de starka testet och +3 på veckointikatorn så sa hon att hon ville boka in mig på ul i v11 eller 12.

Åh, spännande!!!! Lycka till.
  • Anna4

Jag har hört att man har mindre hormoner ibörjan med tvillingar men att det stegras snabbt sedan. Vet inte om det stämmer. Däremot fick jag också ett högre resultat på digitala men det var en vecka efter dig.

Svar på tråden Ni som väntar tvillingar, hur såg era gravtester ut?