• cloudberry79

Snowrunner eller Snowracer till treåringen?

Skrutten ska få en bob i julklapp, nu är frågan om man ska köpa en Snowrunner eller en Snowracer... Ni som haft båda, är Snowrunnern väldigt plastig och onödig, eller är den en riktigt bra nybörjar-bob?

If you love me - please don't feed me!
  • Svar på tråden Snowrunner eller Snowracer till treåringen?
  • alvide

Ska du eller skrutten dra?
    Snowracer är en mycket bättre investering. Snowrunner funkar nu i år och nästa men sen måste du byta upp dig. Vi ska köpa snowracer till vår 2-åring. Då kan man man även åka med som vuxen.
    Snowrunnern är lite lättare i vikt om nu din skrutt själv ska dra den.

• cloudberry79

Det lär nog vara mest jag och maken som drar upp den, så det lutar mest mot en Snowracer faktiskt.. De verkar mer hållbara också.

If you love me - please don't feed me!
  • Gurkburken

Snowrunner säger då jag som är lite motvalls
    Mina två äldsta barn fick varsin snowrunner när de var 2 resp. 4 år och de har används mycket flitigt. De är nu 9 resp 11 år och använde dem fortfarande föra vintern så en snowrunner är definitivt inte oanvändbar när barnet fyllt 4 år!

Snowrunnern är betydligt lättare så barnet kan dra den själv. Tro mig, det är nog jobbigt (även för en vuxen) att springa med en snowrunner upp för en pulkabacke i några timmar.
    En Snowracer är dessutom tygre och svårare för ett så litet barn att hantera själv nerför backen, och den är mindre kul för ett annat barn att få på sig i backen jämfört med en snowrunner.
    Jag har testat snowrunnern och den är jättekul att åka på.

I vinter kommer antagligen yngsta killen (4 år) att använda någon av syskonens snowrunners. Han har tidigare haft den enklaste variantebn, Scooter.

• Flamma

Vad är en snowrunner? Jag googlade men det ser ju typ ut som en scooter med motor Obestämd

♥ MELVIN -05 & MEYA -10 ♥
  • Flamma

Melvin fick en Snowracer (stiga) i julklapp förra året. Han har fullkomligt älskat den! Han kämpar på mycket med den i backarna, men självklart så får han även hjälp

♥ MELVIN -05 & MEYA -10 ♥
  • Miss Lau
    cloudberry79 skrev 2010-11-16 09:19:11 följande:
    lekmer.se/leksaker/vinterlek/snowracers/stiga...
    Vi har inte den men väl Scootermodellen samt en Snowracer. Som jag ser det är fördelarna med Scootern att den är lätt för barnet själv att dra och det blir inte för höga hastigheter med den när man åker. Nackdelarna är att den är tung att dra med ett barn på, snowracern är mycket lättare trots att den väger mer. Senmåste jag säga att jag trodde aldrig att vår Scooter skulle hålla så bra. Den känns väldigt plastig och klen men vår har hållit i 9 år och för tre vilda barn!

Snowracern är däremot utmärt att ha med i fjällen där man ska transportera barnen med skidor och annat. Och den är bra att åka med på som vuxen i backen. Men barnen måste vara rätt stora innan de klarar en Snowracer själva i backen. 
  • JWM

vi har den lätta modellen i plast
    den fungerar bra för barnen att dra själva och den är mycket tålig
    denna vinter blir tredje vinter dom använder den o den fungerar mycket bra

barnen är 7 & 8 år

• 071001

Vi har en snowrunner. Den går bra i backarna och är lätt som en pulka, jag gillar den.

• elliot och novas mamma

Vi ska köpa en snowracer till barnen som blir 5 och 3 i julklapp. Vi har en snowracer idag som är så sliten efter 25år i tjänst använd av tre vilda barn och tonåringar. Vill man ha något som garanterat håller länge skulle jag satsa på en snowracer.

Svar på tråden Snowrunner eller Snowracer till treåringen?