Lövbiff och vad?
Vill bara veta vad ni serverar till Lövbiff?
Och vad gör ni med lövbiffen?
Vill bara veta vad ni serverar till Lövbiff?
Och vad gör ni med lövbiffen?
Jag älskar stekt lövbiff med vitlökssmör på och potatisgratäng till
När jag precis hade flyttat hemmifrån -97..
Så åt jag ofta stekt lövbiff.. pommes o bearnesesås..
Det blir potatisgratäng nu. Har skalat potatis nu!
Vi åt också ofta pommes till...men är lite less på det.
Har noll inspiration idag...tack för hjälpen!
Bankar ut den lite lätt, brer på färskost med vitlök och örter (typ Cantadou) på halva, viker ihop den och steker den. Gör sedan en god sås på det som blir kvar i pannan med vatten, soja, resten av osten, créme fraiche, örtkryddor, en skvätt vin och någon god fond. Servera med kokt potatis och sallad... mums!
Lövbiff: Du kan ju fylla lövbiffen med tex mozzarella, basilika och soltorkade tomater och severa en god sallad till. Eller så kan du ha parmesan ocg pesto i, eller fetaost!
Annars gillar jag inte löfbiff, tycker mest om entrecote eller en lite tjockare köttbit! =)
Ska äta minutbiff ikvll till middag, är ju typ lövbiff fast tjockare och bankad. Äter oftast hemma gjord potatisklyftor och rotfrukter i ugn, häller över liten marinad över de i ugnen, MUMS, sen en nyttig tzatziki till!!!!!!!!!!!!!!!
Åhh, vad gott allting låter.
Mums mums.
Den här rätten kallas Lövbiff gourmé och är underbart god.
Strimla lövbiffen och gul lök.
Stek lövbiffen för sig och bryn löken.
Blanda ihop och gör en sås av grädde , senap , soja , persilja , lite riven ost och vitlök
Häll blandningen över lövbiffen och löken, låt det sedan puttra några minuter. servera med pasta pennor.
som vanilla ovan!kalas gott