• millss

Första besöket hos min kurdiska pojkväns familj..present.hjälp?

I december åker jag till Turkiet för att, för första gången träffa min killes familj och allt vad det nu innebär. Det ska bli super kul men jag hatar verkligen att köpa presenter.
    Jag själv anser att åker man hem till andra för att stanna där ett tag har man självklart med sig någon slags gåva. Nu till mitt problem: Vad sjutton ska jag köpa? *skratt*
    Någon som har något tips på något kul som är lite svenskt kanske, eller vad det nu må vara.. Min hjärna står helt still Oskyldig

• Svar på tråden Första besöket hos min kurdiska pojkväns familj..present.hjälp?
  • annzah

Något i svenskt glad kanske? När jag var på utbyte i Frankrike gav jag bort snöbollsljuslyktor, minns inte nu vart de kom ifrån men det är väl Kosta Boda eller Orrefors tror jag - de uppskattades! Många andra gav t.ex dalahästar och sådär men det känns ju inte så användbart kanske.

• tantS

När jag åker och hälsar på min släkt i frankrike så blir jag inte insläppt om jag inte har kalles kaviar och knäckebröd med mig :) Ätbara saker går alltid hem!

• emmisss

Nån fin bok som visar sveriges otroligt fina miljö och typiska byggnader, bilder allt från norraste norrland till södraste skåne...kanske är kul att se hur det är i sverige, fast dom kanske har vart och besökt din kille?

Svar på tråden Första besöket hos min kurdiska pojkväns familj..present.hjälp?