• Dannie

Pump till emmaljunga?

Hej!

Vi har fått en vagn med pumphjul som vi inte kan pumpa upp! Har försökt med vanlig cykelpump och en "racerpump" (som min pojkvän använder till sin cykel som har recerventiler. Fattar inte vad som menas med det men, men) men den vanliga cykelpumpen är för liten och hur som helst så är ekrarna ivägen också.

Hur gör man? Vi fick inte med någon pump med vagnen. Brukar sånt ingå?

Hur ska man pumpa hjulen?

• Svar på tråden Pump till emmaljunga?
  • twingly

gå förbi en cykelaffär som har en pump som man kan använda, de funkade på min och min kompis!

• Dannie

Ja, men jag kan inte ens köra vagnen, det är ingen luft alls. :P Den har stått i ett cykelrum jag vet inte hur länge. Vi har ingen bil att frakta den i heller.

Undrar ju om det finns någon pump att köpa (som inte kostar hur mycket som helst).

• Dannie

Äsch, jag kan ju ta loss hjulen kom jag på och ta men mig.

Men hur som så vill jag ha en pump hemma sen också.

• Emerun

Är troligtvis bilventiler på hjulen, om ni har en Claes Ohlsson i närheten så har dom en jättebra fotpump med olika nipplar till för typ 69kr.

• Dannie

Aha! Tack för tipset. Kan ju ta med ett hjul och be om passande pump helt enkelt. :)

• stor grön drake

jag köpte en duopump (dvs cykelpump på ena sidan "huvudet" och bilventil på andra) för ca 20kr, och det är bilventilen som gäller på våran edge. Som dessutom verkar läcka luft som ett såll, men går att köra endå

Svar på tråden Pump till emmaljunga?