• LinnEll

Snygga svart/vita eller bruna/beiga tapeter? Någon här som har tapetserat så hemma?

Hej! Jag ska tapetsera en hel övervåning!
    Behöver råd och tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-11-16 08:37:46:
    Kan någon hjälpa mig med tapeter?
    Vad är snyggt?

Tacksam för svar!

LinnEll

• Svar på tråden Snygga svart/vita eller bruna/beiga tapeter? Någon här som har tapetserat så hemma?
  • Elsie76

Hej!

Vi har använt Boråstapeters kollektion PLAIN, nr 8779 som grund i nästan hela vårt hus. Det är en ljust beige och behaglig tapet som nästan ser ut som papper. För att skoja till de har vi varierat med fondväggar i samma kollektion, fast mörkare nyanser och med ett och annat mönster. Skitsnyggt har det blivit.

• Idun

Vi har en svart blommig fondvägg i vårt vardagsrum. Kolla gärna i mitt galleri!

Tipsar om en bra tapetsida:
    www.maleributiken.se

• LinnEll

IDUN! Super snyggt med dina svarta/blommiga tapeter! Nu blev jag verkligen inspererad!
    TACK!

LinnEll

• Idun

Tack! Vi tycker att det blev väldigt bra. Man behöver inte vara så rädd för att det blir mörkt om man inte tapetserar ett helt rum svart. Det är snyggt med kontraster!

• ME 71

Vi har Eco Design 5701 som fondvägg och vita väggar i övrigt, men vi har det i sovrummet. Jättesnyggt

• Pepsie

Har precis tapetserat med en tapet i beiga toner från ECO Canvas. En tapethandlare har säkert en pärm med den kollektionen. Minns inte vilket nr min hade, men det är en tapet med olikformader utor i olika beiga o bruna toner. Skitsnyggt blev det. Kan kanske lägga ut bild på det sen!

• Nina75

Vi har "vita" tapeter med en fondvägg med svarta ringar. Jättefint tycker vi. Tror det syns på någon av bilderna i mitt galleri.

• Morgana

Jag har också en svart/vit tapet som fondvägg (i köket iofs), men jag gillar den skarpt och hade kunnat tänka mig den som fond i v-rummet också.
    Bilder finns i mitt galleri!

Häsningar
    /Morgana

• Anderssonskan

Kan tipsa om duros Dhalia i svart/grå, med inslag av lite begie i blomman, tapetserar upp den just nu och är såå läcker mm

• Mian80

Vi har en fondvägg i vardagsrummet, syns lite i galleriet.
    Blev jättenöjd! Det är "Midbec -Q-line" tapeter.

Svar på tråden Snygga svart/vita eller bruna/beiga tapeter? Någon här som har tapetserat så hemma?