• Happymom

Vart kan man hitta snygg, annorlunda och/eller billiga amningskläder?

• Svar på tråden Vart kan man hitta snygg, annorlunda och/eller billiga amningskläder?
  • Alexis mamma

den här gången har jag faktiskt hittat både snyggast och billigast på ullared...

• Happymom

Tackar!

Åh, Ullared är ju super... Har inte varit där på 6 år dock. Kanske dags för en resa dit =)

Nu har jag upptäckt att det fungerar med vanliga tröjor som är lite lösa och lätta att dra upp. Blir lite täckande också, så man inte är beroende av schal om man är ute. Stretchiga gravidlinnen fungerar ju också, eftersom de är så stretchiga att de är lätta att dra ner, men då vill jag ha en schal upptill för att inte blotta mig för mycket.

• Finis

Jag använder vanliga omlottröjor. Funkar utmärkt. Finns tex på ellos. Billigt.

• Lisan82

Mitt tips är ett billigt lång stretch-bomullslinne som man hittar över allt och en lös sittande tröja, t-shirt eller liknande. Linnet drar men ner och tröjan upp så döljer det både mage och tutte bra. 

Bästa amningsbh har jag hittat på twilfit för 250 pix. och natt bh på minimundus eller var det där hemsidan heter. Billig purelankräm oxå om man använder det.  

• Happymom
    Lilysmamma skrev 2010-11-21 01:03:34 följande:
    Jag använder vanliga omlottröjor. Funkar utmärkt. Finns tex på ellos. Billigt.
  • 87timo39

kan köpa på tradera också! boob är ett bra märke men dyrt om man köper nytt. på vero moda har de ibland mamalicious som brukar ha fina grejer. en t-shirt med ett linne under funkar också bra som eller en skjorta med knappar som är lätt att öppna.

• Alexis mamma
    Happymom skrev 2010-11-21 00:49:29 följande:

Tackar!

Åh, Ullared är ju super... Har inte varit där på 6 år dock. Kanske dags för en resa dit =)

Nu har jag upptäckt att det fungerar med vanliga tröjor som är lite lösa och lätta att dra upp. Blir lite täckande också, så man inte är beroende av schal om man är ute. Stretchiga gravidlinnen fungerar ju också, eftersom de är så stretchiga att de är lätta att dra ner, men då vill jag ha en schal upptill för att inte blotta mig för mycket.

Körde mkt ponco i höstas innan det blev för kallt, kunde ju ha en vanlig jacka under oxå. Varmt o gott och dessutom heltäckande för bebisen ;)
  • lindis

rekommenderar verkligen amningslinne! Finns bla på H&M, inte alls dyra och det gör att du kan ha precis vilka tröjor, linnen du vill! Jag använde amningslinne varje dag när jag ammade, då kunde jag ha alla mina vanliga tröjor ovanpå! Då var det bara att dra upp tröjan lite och så var linnet kvar under så jag behövde aldrig visa hela magen och kunde vara diskret om jag var bland folk. Helt super!!

Svar på tråden Vart kan man hitta snygg, annorlunda och/eller billiga amningskläder?