• Malin 89

Byta till ny mobil

I maj fick jag mitt abonnemang förlängt och valde då även en ny mobil - För några veckor sedan ringde jag dem (Tre) för att höra om det skulle gå att byta en gång till, då jag blivit intresserad av en annan telefon. Detta gick tyvärr inte då de inte kunde ta tillbaka min telefon och sälja till någon annan.

I helgen råkade telefonen ut för en olycka och vart hästtrampad - Lyckades rädda SIM-kortet men telefonen är ju helt sönder. Hur fungerar det nu? Måste jag betala för en telefon som inte finns? Kan jag få en ny telefon och av den modell jag är intresserad av?`

Jag var absolut inte missnöjd med den tidigare telefonen, men känns ändå att de kanske tror jag haft sönder den med flit.

Någon som kan detta?

Mvh Malin!

• Svar på tråden Byta till ny mobil
  • Meus Veritas

Har du skade försäkring hos tre så kan det täcka. Annars går det på drulleförsäkringen om du tecknat sådan i din hemförsäkring

• marixma

Tre ersätter ju inte din telefon om du inte tecknade skadeförsäkring via dom när du köpte den. Och precis som ovan talare säger, så är ditt enda hopp din hemförsäkring. Vet inte om man behöver ha Drulle? Jag tror min "vanliga" hemförsäkring täckte min telefon som blev stulen, men det är en självrisk på 1000-2000 kr också, plus att dom räknar ut vad telefonen har för marknadsvärde begagnad, du får inte ut samma summa som du köpte den för. 

Min telefon va ungefär 6 månader gammal när den blev stulen. Den hade kostat mig 3000 kr ny, och efter självrisk på 1500 kr så fick jag ut ungefär 700 kr.  

Svar på tråden Byta till ny mobil