Din bästa Chai-latte!
Vill veta hur ni gör Chai-latte!
Vill veta hur ni gör Chai-latte!
Beställer på Coffee House, därför skriver jag i tråden så jag också får tips.
Grönt chaite från Verner och Verner. Får dra 3-5 min i ett halvfullt glas medan jag värmer lika del av lattemjölken (Den speciella från Arla). Vispar mjölken med en liiten visp jag har från IKEA. Tar ett tag, men det blir så bra. När mjölken är fluffig/färdigvispad häller jag i teet i mjölken (inte tvärt om). Blir kanongott, men hade gärna sett lite mer smak på chaiteet. Men vet inte riktigt hur det skulle gå till.
Jag vill också ha tips! Har inte hittat något bra te att göra på...
Ska nu testa med det svarta chaiteet från Indiska. Kanske är mer smak?! Återkommer!
Tack för tips! Ja det svarta te´et borde ju smaka mer Jag köpte Chai-pulver men tycker det är fööör sött.... Läste något recept där det var ljust muskovadosocker i. Har inte testat men det är nog gott! lite mer bränd smak ska det ge...
Sen har jag läst att det ska dra i 10-15 minuter!
Svart chaite va gott som latte
Chailatten, dvs pulvret, från espresso house är väl sött. Gott, men sött. Eget är iaf nyttigare. Det räcker med te och mjölk för att det ska smaka bra! iaf för mig
Ja kanske det:) ingen aning...
Jag kör på Indiskas svarta chaite! Mums!
Tipsar om Nespressos supersmidiga mjölkskummare eller OBH Nordicas handhållna Café Crema-skummare om man vill ha en visp som inte tar fem evigheter på sig att vispa till lite schyst skum.