• JeanneDArc

PMS-monster! Rosenrot/ jättenattljusolja etc?

Ja, nu är jag och sambon här ganska trötta på mitt humör en vecka i månaden. Jag blir galen i stort sett och skiftar från arg till ledsen till svartsjuk till glad och så vidare. Grejen är att jag vill absolut inte käka receptbelagda starka mediciner, särkilt inte utan att prova annat först.
    Efter att ha läst runt lite har jag funnit att rosenrot eller jättenattljusolja kan fungera bra. Har ni erfarenheter av dessa ? Har ni förslag på andra saker man kan testa? Det är främst humöret jag vill ha hjälp med, spända bröst och sötsug osv kan jag leva med.

• Svar på tråden PMS-monster! Rosenrot/ jättenattljusolja etc?
  • helene306

Jag testade Femal balans och Rosenrot. Någon förbättring, ett tag sen var jag lika sur och ilsk igen. Av Rosenrot blev jag piggare. Jag sökte och fick lyckopiller att testa 10-14 dagar innan mens och de hjälpte mig! Man kan vara glad istället för tvärilsk Jag slutade med tabletterna efter ett tag och tog vid behov. Gick över till lchf-kost och blev bättre. Käkade jag socker/kolhydrater blev jag retlig ganska omgående. Nu äter jag lchf och tar D-vitamin. Visst kan jag tappa tålamodet när 5½ åringen käftar emot men annars känns det mycket bra!

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden PMS-monster! Rosenrot/ jättenattljusolja etc?