• Keyrie

Vad har era barn kring 14 mån för humör?

Skulle vara kul o höra hur era barn är på dagarna?
    Trotsiga, mest snälla, bara arga?

• Svar på tråden Vad har era barn kring 14 mån för humör?
  • bili

Min dotter är snart 15 månader. Hon är underbar. MEN hon har ett jäkla humör. Blir jättearg när hon inte får som hon vill. Hon skrattar bara om man säger ifrån, och när man då tar bort henne från det som är ajaj, så blir hon skitförbannad. 
    Väldigt gnällig tillsammans med mig, men inte alls lika gnällig med hennes pappa eller med andra.
    Rastlös och vill hela tiden att man är med och leker eller går med henne, fast hon nu kan gå själv.
    Men i det stora hela är hon underbar med energikrävande. :) 

• Keyrie
    bilix skrev 2010-11-15 22:34:26 följande:
    Min dotter är snart 15 månader. Hon är underbar. MEN hon har ett jäkla humör. Blir jättearg när hon inte får som hon vill. Hon skrattar bara om man säger ifrån, och när man då tar bort henne från det som är ajaj, så blir hon skitförbannad. 
    Väldigt gnällig tillsammans med mig, men inte alls lika gnällig med hennes pappa eller med andra.
    Rastlös och vill hela tiden att man är med och leker eller går med henne, fast hon nu kan gå själv.
    Exakt samma här. Fast gnällig med både mig o pappan men inte lika mycket med andra. Det har väl att göra med att han vet var han har oss..!
  • bili

Haha, ja, förmodligen. ;)
    Nej, men sen min dotter blev ett så har hon blivit väldigt krävande att ha att göra med.
    Hon sover inte heller hela nätter än, så jag får gå upp minst 2 gånger per natt, och är rätt sliten nu kan man säga.
    Men jag tror att beteendet våra barn verkar ha nu, är ganska så ålderstypiskt.

• Keyrie

Ja, det är nog inga konstigheter i det. Vissa kan ju dock ha liiiiite mer humör än andra, på både gott o ont...

• Mariohn

Min son är världens gladaste unge. om man inte tar ifrån honom något han inte får ha. Då j*lar blir han vansinnig. Jag misstänker att han ärvt mitt tålamod och humör men sin pappas allmänhumör

• mellieB

Min son 13,5mån är världens goaste,, men som era ett jäkla humör,, Får han inte ta fjärrkontrollen tex skriker han som om han håller på att dö.. Säger man jajja till nåt flinar han bara,, Han har börjat klättra upp på saker och är över allt..

Han är också vääääldigt energisk,, har precis börjat förskolan (sista inskolningsdagen idag) och de säger att han är väldigt energifull och envis hehe.. Vill ha nåt att göra hela tiden man ska leka leka leka,,

Han gnäller inte så ofta utan mest när han äe trött, hungrig osv,, eller a när han inte får som han vill=) 

• musli

14 månader Elias blir galen om man tar ifrån honom något och slänger sig bakåt och bankar huvudet i golvet och kollar om man reagerar typ.... Hänger i fönsterbrädorna som en apa, 11 månader gammal lärde han sig dra ut kökslådorna som en trappa upp till köksbänken, klättrar på spjälsängen, trappgrinden ja allt som går att klättra på... Glad och go och hur mysig som helst... Så länge allt går HANS väg... 
    Har fattat vad alla knappar på apparaterna är till för och gillar att stänga av förstärkaren när storasyster ser på Bolibompa så hon skriker av ilska när ljudet försvinner! 

Hanna 050511 & Elias 090910
  • musli

Han biter även sig själv i fingret när han blir arg, särskilt om han inte kommer åt att bita mig eller syrran hans... Knasbollen...

Hanna 050511 & Elias 090910
  • Sommarlöv

Han var sjukt gnälligt till för en och halv månad sedan då han började gå, men nu tar han sig fram fint och är en väldigt glad kille. Blir så klart arg ibland och är väldigt envis med det går över ganska snabbt.

• SiCaBoo
    bilix skrev 2010-11-15 22:34:26 följande:
    Kunde inte ha sagt det bättre själv! Har en underbar son som nu är snart 14 månader och han är exakt som du beskriver din dotter. Känns skönt att veta att man inte är ensam för herregud vad energikrävande det är! =)
    Han sover dessutom inte så bra, så från att ha sovit i egen säng sedan han var 4 månader så somnar han i sin säng, men blir sen så kramig så han kommer in till os runt 23 för att sova ganska bra till 06.30.
  • bili
    SiCaBoo skrev 2010-11-18 20:42:36 följande:
    Kunde inte ha sagt det bättre själv! Har en underbar son som nu är snart 14 månader och han är exakt som du beskriver din dotter. Känns skönt att veta att man inte är ensam för herregud vad energikrävande det är! =)
    Han sover dessutom inte så bra, så från att ha sovit i egen säng sedan han var 4 månader så somnar han i sin säng, men blir sen så kramig så han kommer in till os runt 23 för att sova ganska bra till 06.30.
    Jag vet hur det är... Det där med sömnen. Vår dotter vaknar vnligtvis runt 01 och kan då förhoppningsvis somna om om hon får nappen, och sen vaknar hon runt 03 och då SKA hon ha välling och komma upp till oss... Hon sover sen några veckor sedan i eget rum, så ja, jag är rätt slut och trött.  I natt hade hon en hemsk natt. Vaknade 00.45 och vägrade somna om. Så snäll som sambon var tog han över runt halv två, och sedan somnade hon runt 03.30... :(
    Jag vet inte vad eller hur vi ska göra för att få henne att sova hela nätter. För hon vaknar MINST 2 gånger om natten och är då vaken ca 20-40 minuter... Och hon vägrar somna om i sin egen säng... 
  • Keyrie
    musli skrev 2010-11-16 13:19:16 följande:
    Han biter även sig själv i fingret när han blir arg, särskilt om han inte kommer åt att bita mig eller syrran hans... Knasbollen...
    Dom små kan ha så konstiga idéer för sig. OCH  speciellt när dom blir arga...
  • ploten

Mest bara lättsam och glad och gosig! MEN om något går henne emot eller hon inte får som hon vill eller om vi inte förstår vad hon vill - DÅ har hon ett jäkla humör!

• Sommarlöv
    musli skrev 2010-11-16 13:19:16 följande:
    Så där gör vår kille med. Stoppar in hela fingret i sidan av munnen och tuggar samtidigt som han gråter. Fattar inte varför han gör så när han blir arg.
Svar på tråden Vad har era barn kring 14 mån för humör?