• Anonym

farligt snusa i v 4?

farligt snusa i v 4? fick reda på min grav idag tänkte sluta imorrn. snusar inte mkt och har bara mini snus.

inga påhopp eller dömmande svar tack.dom kommer anmälas.
    Vill bara fråga nån som vet frågar inte efter personliga åsikter.

• Svar på tråden farligt snusa i v 4?
  • Anonym

det är ju aldrig bra och använda sej av nikotin.. men med tanke på vad många som röker snusar och dricker innan dom vet att dom är gravida så är de nog inte någon större fara så länge du inte gör det efter du fått reda på det..
    berätta gärna hur du gjorde för o sluta snusa själv försöker jag sluta men hamnar alltid i samma dåliga mönster igen :S

• Anonym
    Anonym skrev 2010-11-16 12:05:00 följande:
    det är ju aldrig bra och använda sej av nikotin.. men med tanke på vad många som röker snusar och dricker innan dom vet att dom är gravida så är de nog inte någon större fara så länge du inte gör det efter du fått reda på det..
    berätta gärna hur du gjorde för o sluta snusa själv försöker jag sluta men hamnar alltid i samma dåliga mönster igen :S
    ja la bara av igår inte tagit än:)får tänka på bebisen och massa godis:) prova nikotinfritt:)
  • Torparen10

www.aftonbladet.se/kropphalsa/article7725993.ab

Jag är själv gravid i vecka 4+6, och la av för tre veckor sen. Ett tips är att använda färsk ingefära. Det hjälper verkligen mot suget!!

Köp färsk ingefära och riv finmalet på ett rivjärn. Pressa bort det mesta av vätskan och fyll sen en snusdosa och lägg i kylskåpet. Ta vi sug, och det svider och suget går helt bort!

Jag har snusat grovsnus i tio år och var rädd att det skulle ta död på mig att sluta snusa
    Men det gick så mycket lättare med ingefäran.

Lycka till! 

Svar på tråden farligt snusa i v 4?